24 november 2011.

God dagens.

Jag vet egentligen inte vad jag ska göra. Fick ett ryck och betalade alla räkningar snabbt som attan. Vill inte ens se min lön efter det här (kommer inte se den heller, med tanke på alla utgifter det var). Varför ska bilskatt vara så dyrt? Varför ska vi ha tre bilar? Suuuck.

Nåväl. Brukar inte vara bitter om pengar, kändes bara lite extra surt när jag både vabbat, varit sjuk och fått tre laxar i avdrag för en kurs. Bensinräkningen låg på skyhöga fyra tusen spänn. Mycket kuskade till E-tuna och pappabesök, samt till K-holm på kurs. Hade vi inte bilarna så vore livet ack så mycket billigare, men ack så mycket krångligare.

Passade på att ta alla firmaräkningar, mormors räkningar samt räkningarna jag har i min roll som god man. Allt är klart och jag behöver inte tänka på sådant mer nu. Riktigt, riktigt skönt.

Nu ska jag upp och pussa på mina killar. Kommer somna ovaggad bredvid dom, Elis ville spela lite Mario, men jag kommer inte orka. Skitmorsa man är. Bara hem, laga mat, sova. Vilket liv. Vi hade tänkt baka, men nej. Jag orkar inte. Maten blev småplock och tog tid att plocka fram/äta/plocka tillbaka; julskinka, rödbetssallad, köttbullar och prinskorv, lite kokt ägg och några potatisar. Klockan bara rinner iväg och jag ser att jag famlar mellan ämnena här. Vet inte riktigt vad jag ska skriva mer än att jag är så förlamande trött just nu.

Jag kommer inte köra mitt julerbjudande med fotografering. Jag var så grymt jättetaggad, men inser nu att jag måste erbjuda studiobilder eftersom snön lyser med sin frånvaro. Det känns bittert. Skittråkigt. Men jag orkar inte kånka blixtar, möblera om hemma hos folk, spänna upp bakgrunder och leta kontakter i rum jag aldrig varit i. Och allt under en timme, för att vara effektiv. Jag pallar det inte just nu. Fotograferingen ska vara min avkoppling, jag vill själv välja när jag ska krångla till det. Jag brinner ju för utomhus, befintligt ljus. Det är det allra bästa. Har så många idéer för just utomhusfotografering. Blir så besviken när det inte kommer någon snö. Men jag tänkte ordna affischer, och den dagen det snöar sätter jag upp dem. Jag har ordnat med tre butiker som jag får annonsera i, men eftersom jag har fördelen att välja om jag ens vill ha jobb, så kan jag avvakta tills flingorna faller.

Jag vet att jag låter bitter. Jag älskar ju fotograferingen, jag vill ju syssla med det på deltid. Jag blir så ledsen bara, när jag hela tiden får känna allt kringjobb som krav. Jag får aldrig till det, jag jobbar för mycket med allt annat och mina telefoner bara ringer hela tiden och ökar på alla uppgifter. Men, nästa år får vi ett nytt schema. Vilket innebär mer helgjobb för mig, men. Jag är väl den enda som tycker att delade pass är positivt. Men tänk vad jag kommer hinna ikapp allt då. Allt som jag just nu inte hinner kan jag göra då, timmarna mellan passen. Fakturering, packning, CD-bränning, etikettering, beställningar och leveranser. Bokföring. Sådant som är ganska tråkigt, som tar tid men måste göras. Som jag oftast får försöka klämma in mellan tvätten och disken här hemma.

Dessutom har jag lyckats snika till mig en barn/baby/jul-fotografering nästa vecka. Det ska bli kul. Det är skönt att fotografera på eget initiativ, för då behöver jag inte vara så pressad att det ska gå så fort, vara så hemskt tidseffektivt. Det kan få ta lite extra tid, jag har utrymme för egna idéer och jag hinner andas.

Nu. Nu ska jag sova. Hanna 30 år går och lägger sig med barnen klockan åtta.


Kommentarer
Postat av: ÄLIN

Om du visste hur glada vi är att du vill komma och fota våra ungar! Du är bäst!

2011-11-25 @ 19:28:55
URL: http://kattenmusentiotusen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0