23 november 2011.

God morgon!

Jag är egentligen ledig idag, men jobbar ett pass åt en kollega 12-19. Och, jag har mycket att göra med det sista finslipandet av hemsidan jag bygger på. Så, klockan är inte ens sex och jag är uppe och ska göra nytta.

Och här hemma är det mysigt som adrig förr. Hela eftermiddagen igår ägnade jag åt att städa, bädda rent, tvätta filtar mm, nu nu doftar det gott, och känns rent och fint igen. Björn jobbade över, så när han kom hem vid åtta fikade hela familjen vid tv´n. Det hör heller inte till vanligheterna nuför tiden.

Barnen var knappast svårlagda igår, de hade varit ute hela dagen på förskolan, tom lunchen åt de ute. Sedan väl hemma satt de inte still en minut, och när de väl fick sitta still vid en film på kvällen, somnade de bums.

Hemmet har verkligen kommit i sista hand på sista tiden, jag har bara hunnit det absolut nödvändigaste. T.o.m. så Björn dragit fram dammsugaren emellanåt, och då är det illa...

Just nu ligger Sonya och sover på ett nytvättat fårskinn, framför brasan jag nyss tänt. Känns urmysigt här hemma.

Men, nu är klockan sex och jag ska börja mitt hemmaarbetspass.

Kommentarer
Postat av: ÄLIN

Om du verkligen känner att du har tid och ork så får du gärna komma och knäppa ett kort på dom. Det verkar som du har så mycket ändå just nu, med din pappa och på jobbet, så jag tyckte du kunde få slippa oss i år. ;) Vi behöver även ett kort utan luvor, till nyfödd-annonsen som ska vara i tidningen... pust

2011-11-24 @ 08:41:40
URL: http://kattenmusentiotusen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0