20 november 2011.

Hej!

Jag tänkte skriva ett klämkäckt inlägg men orkar inte. Mitt liv är inte så klämkäckt just nu. Mest bittert och surt. Pappsen är sämre (stygnen i bukhinnan hade gått upp, vilket gör ytterligare en operation. Vi som såg hemfärden inom räckhåll...), det är oändliga schemakonflikter på jobbet och jag får konstant argumentera, förklara, konstatera och bråka. Ibland är jag ruttet trött på att jobba åt kommunen. Just nu är en sådan period, men det är bara för att allt är så fyllt av bråk och oro. Jag vet att jag inte står själv, har mina goa arbetskamrater bakom mig. Men det märks sällan när det verkligen skulle behövas.

Ibland undrar jag om min förmåga att blandas in i konflikter är något sätt för mig att bevisa att jag inte är konflikträdd... Kan ju lova att det inte ligger mig till gagn om man ser i löhekuvertet. Vem vill höja en bråkmakare?

Fast i och för sig, för att få vind i seglen måste det blåsa.


Kommentarer
Postat av: Maria

Om man "bråkar"/argumenterar för rätta saker på jobbet så ska det absolut inte påverka att det blir mindre påökt än andra i lönekuvertet vid ny lönesättning. Och jag tror att du "bråkar" om de rätta sakerna, så stå på dig. Och förhoppningsvis så blir det bättre på jobbet för alla. Kram

2011-11-21 @ 11:37:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0