2 november 2011.

Sitter och redigerar bilder från lördagens fotografering. En vänskapsfotografering. Himmel vilket gäng knasiga brudar! Haha! De ville absolut inte ha stela uppställda bilder, utan spralliga, avslappnade. Ännu bättre hade det dock varit om de hade börjat på sitt vin, för jag tror de var ganska nervösa. Men av resultatet att döma så ska det nog duga rätt bra ändå.

Har räknat med att redigera ganska många bilder, då de är åtta stycken som ska välja 25 bilder som de får. En kul idé tycker jag.

Har suttit två timmar tidigare idag med bilder och jobb. Tänk att tiden bara flyger fram så fort jag sätter mig vid datorn. Hade Bonzo här idag också, inte av någon speciell anlending mer än att Esther och han skulle få leka. Men med två vilka hundar och två uppspela barn var det aingens rörigt att försöka skriva fakturor och sortera bilder. Puh!

Har tänt en brasa som värmer skönt om ryggen. Sov en stund med barnen, det var riktigt skönt. Hade ingen som helst lust att sätta mig och börja redigera, har haft så mycket att göra. Kreativiteten försvinner och jag kör mina macron utan att tänka efter, bara på löpande band. Smidigt, effektivt, men utan känsla. Fast, fotograferingen med Charlie för en månad sedan (?), där redigerade jag helt efter mitt egna tycke och smak. Rätt skönt. Självklart vill jag tillgodose önskemål som kommer, men för att utveckla lite av en egen stil behöver man göra saker som man vill själv. Inte som man vet att andra vill ha. Lute svårt att förklara men jag tror ni förstår. Det är därför jag ibland fotograferar gratis, om det är något speciellt tema jag vill prova. Eller för att jag helt enkelt har lust. Det är inte lika höga krav om man inte betalar något, jag får friheten att sväva iväg lite.

Usch, i morgon är en lång dag igen. Jobb 7-16, hämta barn, laga mat och äta och så iväg på bokföring. Vet inte om jag blir så klokare av bokföringen egentligen. Men det ger idéer.

Nä, nu börjar jag tappa fokus. Tänka på vad jag sla blogga om. Det är inte meningen. Ikväll är det jobb. Bäst att avsluta här och ägna en stund åt intensivt jobb så jag får lägga mig någon gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0