1 november 2011.

Jag mår inte så bra.

Jag springer på toaletten, hela tiden. Usch vad jobbigt det är. Och jag kan inte skylla på att jag ätit något dumt, jag mår inte speciellt dåligt heller. Lite "rumlig" i magen bara. Avskyr att vara sjuk men bara må lite dåligt.

Det som gör mig på bra humör är att jag hann mycket mellan mina arbetspass idag. Jag ska faktiskt börja föra lite logg över hur mycket jag jobbar, "bara för att". Ja, för att se vad jag lägger ner för tid på firman i månaden.

Jag hann faktiskt dammsuga nedervåningen här hemma idag, och flytta ur allt som var i datorskåpet ner i källaren. Själva datorn flyttade jag ut till vardags/matrummet. Hemskt övermöblerat blev det, eftersom vi flyttat in både dator och leksaker när det andra rummet är under renovering. Men, pja. Kaos är min vardag. Till höger om mig, sitter Esther. Henne blir jag också glad över. Hon vill egentligen sova, hon sitter hos mig och "gräver" på mina kläder. Vilket betyder att hon vill mysa in sig för natten. Men det får hon inte, lilla pyret. Hon sitter här uppe på skrivbordet, på ett fårskinnsunderlägg. Hon har perfekt syn både inåt rummet, och ut mot Slunganhusen där det går folk. Jag skulle kunna ha min jobbarhörna här. Fast, jag vill ju ha den i trapphuset. Ljust. Och i ordning.

Dessutom har jag planer för min blivande studio. Ja, jag har bestämt/ändrat mig nu. Jag vill ha en studio. Och jag har möjlighet till det, från två olika håll. Hemskt roligt! Dock kommer jag inte utveckla något sådant förrän om några år. Det är inte aktuellt ännu. Men jag blir så glad över att veta att möjligheten finns. Det finns ingen som kommer ta den platsen ifrån mig, den står ledig tills jag behöver den. Helt, fruktansvärt underbart! Och pratar vi fotografering så har jag beställt en studiobakgrund idag. Väldigt fin, ovanlig. Ojoj vad jag vill att dagarna ska gå så jag får prova den!

Nä, nu ska jag se om scannern vill samarbeta med mig. Jag har lovat Elin att scanna lite bilder. Fick två jättesöta ljuslyktor av henne som tack. Tack snälla du

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0