....

God morgon :-)

Här är värsta speedade morgonen. Barnen skulle se mr Bean men det slutade med att de kom ner i full fart och började kasta leksaker på varandra. Annars brukar de kunna ta det ganska lugnt på morgonen, men inte idag. Själv satt jag med papper, fy så tråkigt. Men några minuter då och då är bättre än att låta allt samlas i högar som jag brukar.

Idag ska vi hälsa på gammelmormor, och barnens kusin Hugo. Han fyllde i fredags och firar sig idag. Elis och Alvin ser jättemycket fram emot att få åka dit.

I går var jag och Alvin på loppisar, först nere på Amazonplan och sedan pingstkyrkan. Efter det hälsade vi på farmor i hennes affär, och sedan tog vi en glass på Orlog. Sedan handlade vi och efter det skulle vi åka hem, men Alvin var så jädrans envis och ville hälsa på "den gamla mormorn", så det gjorde vi. En snabbis dock, vi ska dit idag och fika och plantera blommor på hennes balkong. Efter alla de besöken for vi hem, kokade kaffe och åkte ut till stugan och bjöd Björn och farfar på kaffe och bulle. Takstolarna är färdiga nu, och nästa vecka ska takplankorna på. Snart är det verkligen ett hus. Åh så roligt! Barnen kartar upp och ner för berget, och för er som inte sett hur brant det är så kan jag lova; det är skitbrant! Antingen får man gå runt, och det tar lång tid, eller så får man gå på de branaste ställena och det är lite högt. Tids nog ska vi bygga någon form av trapp där, för man behöver något att hålla sig i om man ska kånka upp saker mer vardagsmässigt.

När barnen hade tröttnat på att vara där (det blåste grymt mycket och var inte speciellt trevlig alls där) så åkte vi ut till morfar, men han stod ute och skulle ner på stan, så det blev en snabbvisit innan vi åkte hem. Väl hemma var det tänkt att vi skulle grilla, men Björn var så sen så vi köpte pizza istället. Stackars barnen var så hungriga så Alvin smet ner i kylen i smyg och hittade en påse rriven ost som han och Elis smarrade i sig. Knäppgökar.

Nähej, nu ska jag se om barnen vill ha frukost. Förmodligen inte, de har gått loss på fruktskålen hör jag, så de lär vara mätta och belåtna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0