....

Har tänkt hela dagen att jag skulle skriva, men det har inte funnits tid. Trots ledig dag idag har timmarna bara sprungit ifrån mig.

Jag och David och barnen var ute hos pappa & mamma idag, vid lunch. Innan dess lyckades jag få lite gjort med bildredigering, lite småpill bara med jag måste ändå avsätta tid åt det.

Nu ikväll var jag på möte med Flensbygdens Moderater. Det som i början lät som ett rent hemsidebygge med viss uppdatering, blev nu ett jobb som webbmaster/hemsideredaktör. Det var väl inte det jag hade tänkt mig, egentligen, men å andra sidan så kan jag fakturera för jobbet och då spelar det ju faktiskt inte så stor roll vad jag gör. Designen på sidan är styrd ovanifrån och den kan man inte röra, så det jobbet är redan gjort. Det som kommer bli min roll är först och främst att upprätta hemsidan med bilder/information/mål/styrelse/förtroendevalda, i nuläget finns inget sådant. Sedan är det tänkt att jag löpande  ska uppdatera sidan med nyhetsflöden och aktuella saker såsom aktiviteter, möten, kurser mm. Inte riktigt lika kul och kreativt som att få bygga en sida från grunden, men å andra sidan är det ju inte så mycket som kan bli fel när allt redan är förutbestämt.

Nu håller Elis på att gå upp i limningen av irritation, han vill att jag ska spela lite Mario med honom och jag bara knattrar på datorn. Vi ses vänner :-)

Och nej, jag tänker inte nämna något om bankrånet här i Flen. Det gör övriga delen Flens befolkning så himla bra. Det där rånet blir bara förskräckligare och förskräckligare ju fler som pratar och alla känner någon som var där/stod mitt i smeten/såg allt/mötte rånarna/hörde skotten. Dramaqueens ;-) (och jaaaaaa, det ÄR synd om er som mår dåligt av det och jaaaaa det är förskräckligt och jaaaa bankpersonalen blev chockad och mår dåligt, jag veeeeet.)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0