....

God morgon på er :-)

Jag startade min morgon redan kvart i sex. Vaknade av att Elis grät och hade växtvärk. Lilla plutten, han får alltid så ont när han har varit igång mycket på dagen. Vi var ute vid sommarstugan, och sedan hemma och lekte. Jag for iväg en sväng på eftermiddagen och fotograferade arabhästar. Gudars vad kul det var! Arabiska fullblod måste väl ändå vara de vackraste hästarna på jorden? Jag var så glad och nöjd när jag åkte därifrån. Så himla kul när den man fotograferar har idéer, för då blir det liksom dubbelt upp. Oftast har man ju egna idéer själv. Ska börjar pyssla med bilderna nu, när de laddat klart.

Över 600 bilder blev det, ett hästjobb att sitta och pilla med. Men det är så mycket som ska stämma överens, och det är bättre att ta för många bilder än att känna att man inte fått med allt. Tre par öron som ska vinkas framåt samtidigt, tre (fyra) par ögon som inte får blinka. Och en tjej i mitten som dessutom ska försöka se glad ut samtidigt som hon justerar pannluggar och ben. Dessutom vill man ju ha lite "svävande" gångarter och inte just i nedstampet. Kika in på bildbloggen senare idag, om jag hinner lägger jag ut i alla fall någon bild från dagen.

Idag blir det mest hemmapyssel. Höll jag på att säga, kom på att jag ska åka till mormor med pengar (det ser skumt ut såg jag. Men jag hjälper ju henne med räkningar, och ser även till att Hemtjänsten har pengar när de ska handla på måndagar. Därför blir det att jag alltid åker över med pengar på helgen), och så har jag lovat att barnen ska få hälsa på pappa & mamma. Men det bara kliar i fingrarna över att få börja med bilderna. Åhh lilla dator jobba på nu! (5 minuter kvar)

På tal om datorn, var över till pappa & mamma igår kväll, ganska sent. Elis var med. Och så fick mamma min bärbara dator. Visst är jag snäll :-) Deras stationära dator är seg som sjutton, tar grymt lång tid att ladda sidor. Och min bärbara som jag köpte när jag pluggade ligger bara och samlar damm, jag har knappt använt den sedan jag blev klar i skolan i feb -10. Så mammsen fick den, och jag installerade deras mobila bredband igår. Idag ska vi se om jag kanske hinner visa hur hon laddar in bilder, och vilka bildbehandlingsprogram jag har på den. (tror bestämt att jag bara har Picasa, men det räcker ganska långt om man vill göra collage och bara beskära lite).

Köpte mig lite tid nu på morgonen, barnen fick sitt lördagsgodis som blev över sedan gårdagen, och nu blev det tyst och lungt där uppe. Skönt. De somnade igår, sent som attan och jag fattade inte att klockan var så mycket för vips hade de slocknat med händerna i godispåsarna. Stackars barn. Jag ville se Saade bara, hade inte sett honom i någon av de svenska varianterna. Brukar tycka att Eurovision är ganska kul, men de senaste åren har jag faktiskt tonat ner det. Både av bristande intresse och tid. Men jag läser gärna om det i tidningarna efteråt.

Nu ska jag öppna Photoshop och sätta tänderna (fingarna) i det första bilderna. Whiiii!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0