....

Igår när jag tittade i almanackan trodde jag att jag hade sett fel. Det stod ingenting idag. Jag var ledig! Tjohooo! Snacka om suprise. Jag var helt övertygad om att jag skulle vara kontaktperson idag, men det var fel.

Fast, jag måste in till jobbet ändå. Lite tråkigt. Papps får vara barnvakt en liten stund. Det blev en miss mellan mig och en tjänsteman på kommunen och jag fick arbetsuppgifter idag, trots att jag faktiskt mailade och talade om att jag inte jobbade. Jaja. Det tar max en timme och det ska jag väl överleva. Tråkigt bara att passa tider, jag vill inte ha tider uppstyltade när jag är ledig. Och så måste jag göra mig i ordning, sminka mig och se någolunda skaplig ut. På min lediga dag. Vilket skit. Det är ju då jag får luffa omkring i mysbyxor och bara sega.

Aja. Nu ska jag rita drakar med Elis. Fick en bok av mamma, om hur man tecknar drakar. Hon tyckte jag skulle teckna drakar åt Elis. Han blir nog nöjd bara de har vassa tänder, klor och vingar. Hoppas jag. Annars tar jag hem boken så får mamma teckna de där drakarna...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0