....

Måndag igen. Och jag är så glad över det. Det har varit en hemsk tuff vecka, och i morse hade jag längtat efter sovmorgon. Och ja, går man up 05.05 varje jobbmorgon så är det sovmorgon att gå upp 06.30. Försöker se det positivt så gott det går. Men jag skulle inte tackat nej till att få sova till i alla fall åtta.

Just nu har jag fullt upp. Kanske därför jag sitter här. Huvudvärk och migrän på ingång, ska försöka jaga bort det med en tablett. Bakar och städar gör jag, ikväll får vi besök då Björn fyller. Tänk, tionde året jag firar hans födelsedag. Åren går fort. Tio år tillsammans. Himmel.

Om jag hinner kanske jag läggar ut några bilder på bildbloggen, har hela D3´an full av veckans alster som jag inte hunnit göra något med. Frustrerande att jobba så mycket, jag hinner bara knäppa några bilder någon gång ibland. Fast, om jag inte jobbade så mycket extra skulle jag inte kunna köpa alla roliga kameragrejor. Så, allt extraslit är ju värt det. Kontaktperson, god man och ledsagare utöver min 80%-tjänst ger faktiskt extra tillskott. Ganska mycket extra. Samtidigt som jag gör en god gärning. Men, det är mycket slit också, det är ingenting man kan ta semester ifrån, man måste kunna bjuda sjukt mycket på sig själv, och man måste kunna vara tillgänglig nästan alltid.

Nog om detta. Nu ska jag ta hand om min kaka soms tår i ugnen. Igår mellan mina pass bakade vi regnbågsmuffins, jättefina blev dom. Och så lite frosting uppepå. Dessutom hann vi med att göra chokladbollar och kolakakor. Och idag gör jag hallonkaka i långpanna. Tyvärr lite liten långpanna, jag tror kakan håller på att välla över alla kanter där inne.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0