....

Väl hemma så hopar sig uppgifterna. Gahhhh! Tur att barnen sover så jag hinner med det här, det finns inte en chans på miljonen att jag skulle klara det med barnen snurrandes runt fötterna. Jag kan inte koncentrera mig alls då.

Miljoner med papper har jag avverkat nu efter jobbet (känns det som i alla fall). Har skrivit schema till förskolan och fyllt i en enket till samma ställe, samt listat alla aktiviteter/dagar de stänger tidigare i vår. (Egentligen tycker jag illa om att förskolan envisas med att stänga kl.15 dagar innan röd dag, och sedan vara helstängt alla röda dagar. Jag jobbar ändå! Jag kan inte gå hem 15 och definitivt inte vara ledig alla röda dagar. Alla jobbar inte på industri och kan vara hemma med barnen, det är ett jäkla sätt det där tycker jag. Förskolan är väl i första hand till för föräldrarna?) 

Har även fyllt i uppgifter, listat fyra saker samt skrivit dit telefonnummer till ställen jag måste ringa/besöka, fyllt i uppgifter till överförmyndaren samt skickat några mail (allt detta som god man). Under tiden hann jag äta en tallrik köttbullar och mos som stor framme. Förmodligen Björns matlåda, men jag sparade hälften i alla fall.

I morgon är jag ledig efter 12, så min förmiddag kommer bli helt uppbokad av samtal och besök. Sedan ska jag bara vara ledig, och umgås med barnen. Njuta.

Nu ska jag packa fram kläder till killarna i morgon och till mig själv, samt hinna rasta Sonya och så tänkte jag duscha.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Såg på nyheterna ikväll om hur föräldrarna var stressade över dagistiderna. Var kommunal någonstans i närheten av oss som hade skickat ut en enkät om hur de upplever allt som berör dagis. Och det framkom att många var stressade när det gällde stägningstiderna men även när det öppnade på morgonen. Många kände att det inte passade dom, men även att vissa av föräldrarna som hämtade sitt barn sist fick dåligt samvete även för att barnet själv påpekade det.



Vi har ju att dagistet stänger en dag i månaden tidigare för planering och då jobbar jag mina långa pass, så det blir ju min sambo som får hämta i första hand och ta ledigt från jobbet, inget ska få vara enkelt.

2011-03-16 @ 22:51:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0