....

Jag är så less på att skriva rubriker, haha. Märks det.

Den här dagen kommer (förhoppningsvis) gå i fotograferandets tecken. Jag är som ett barn på julafton, vill bara ut och prova. Barnen hindrar mig och Björn bara sover och jag vill iväg, ut, bort. Hemsk jag är. Men så illa är det inte. Faktiskt. Men jag känner mig förväntans full och himla nyfiken på att få prova. Tänk, sedan jag började fotografera har jag drömt om att få prova en D3. Men det har inte funnits i min värld. Men nu, nu står den här bredvid mig, och bara väntar på uppdrag.

Gårdagen spenderades på jobbet, men det är ju liksom då. Alltid. Nytt schema från och med den fjärde, gör inte så stor skillnad för mig dock. Lite mindre delade pass. Ska bli skönt att byta, senaste tiden har jobbet och allt därikring tagit mycket tankekraft. Hoppas det lugnar sig snart.

Idag ska Elis och Björn åka och fira björns morbror som fyller år. Själv ska jag och Alvin nog åka en sväng. Tvätta bilden, kanske ta en tur till K-holm eller bara gå till en lekpark. Bara det Alvin vill. Han är så trotsig, så envis att jag snart blir gråhårig. Det känns som om jag bara skäller och säger nej. Han är som en igel på Elis, och ska bara jävlas. Så fort han kommer åt gör han något hyss som han vet att Elis blir ledsen av. Elis sa till mig att han tyckte om Judit på dagis. Och att han hade klappat henne på huvudet och sagt det till henne. Då sa Alvin: "HaHA! Och jag slog en tallrik i huvudet på henne!". Varför kommer man ens på att göra så? Fast om jag inte minns fel så hade Elis också en sådan period, när han stod på tvärkant från morgon till kväll. Och det har ju gått över. Får hoppas att Alvins temperament ger sig lite. Annars blir jag galen. Men det jag ville komma till var att det ska bli skönt att göra något med Alvin, och inte känna att jag behöver bråka hela tiden. Han tävlar om uppmärksamhet gentemot Elis, och oftast vinner Elis då han är mjuk och gör "rätt". Saker. Alvins ställer till hyss.

Nu ska jag sparka bort Elis från tv:spelet och låta Alvin se film en stund.

Tjing :-)


Kommentarer
Postat av: Sara W

Hahahah. Måste bara skratta, det lät så himla kul när Alvin sa att han slagit en tallrik i huvudet på henne. Jag började gapskratta här framför datorn! :) Mina ungar kan inte heller låta varandra vara ifred mer än max en halv minut, sen är det full fight! Kram.

2011-03-12 @ 16:19:06
URL: http://willman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0