....

Just nu har jag kafferast. Började sent idag, och en jättekort tur. Sedan hanns jag med gymmet, och så hem och duscha. Nu sitter jag med turban på huvudet och sippar på mitt kaffe. Har varit hemskt kaffesugen hela dagen.

Ska snart tillbaka till jobbet, men först lite egentid. Hittade en räkning i en posthög som jag måste betala. Bra anledning till att slå sig ner här en stund.

Nu ska jag jobba lite med några bilder innan jag tar mig tillbaka till jobbet. Jag tror att jag ska gå tillbaka. Jag vill gå. Bara det att det alltid är lättare att ta bilen...

På utbildningsdagen på Plevna igår var det en friskvårdsmänniska som sa något bra. Att det inte finns några genvägar, till någonting. Sådant är bra att höra. Det är motigt, det är jobbigt. Och så är människan funtad. Därför är det helt normalt att det känns tungt att ta den längre/mer besvärliga vägen, även om det är den man vinner på i längden. Självdiciplin. Bra där. Jag ska gå ikväll.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0