....

Massor. Mycket. Fullt. Hektiskt. Stress. Åhhhhh.

Jag vill så mycket, och jag har så lite tid. Jag har önskningar, måsten och viljor. Ganska skönt med lite framåtdriv egentligen, men det är en inbyggd stess som ligger i magtrakten som en klump av måsten. Förstår ni hur jag menar? Stundtals lyckar jag jobba bort alla måsten. (Och nu räknar jag inte hemma-arbeten som måsten, för det ligger alltid och gnager men går att skjuta tillbaka med ett visst mått av bestämdhet. Tvätt/städ/plock/etc)

Att vara själv hemma några timmar förra veckan, och avverka uppgift efter uppgift, måsten efter måsten, var en enorm lättnad. Nu får jag ju göra så, eftersom det var firmajobb. Lämna barnen på dagis och jobba. Hemifrån. Vet ni vilken lyx det var? "Idag jobbar jag. Här hemma. I min egna firma". Ganska lyxig tanke. Så känns det faktiskt inte när jag far iväg med kameran på dagarna/helgerna/kvällarna. Fotograferandet känns mer som nöje, avkoppling, intresse. Jag åker iväg och gör någonting kul. Ingenting jag gör för pengarnas skull. (Fast jag måste erkänna att det känns ganska bra att skicka fakturor, att se att jag faktiskt tjänar lite (väldigt lite, för er som är nyfikna, men även lite pengar duger) på mitt nöje.

Jag funderar på att göra ett erbjudande till sommaren. Men sedan drar jag tillbaka tanken, för hinner jag det? Vill ja, orkar jag ägna sommaren åt det? (Magtrakten har redan svarat med ett rungade "YEEEES!", men skallen säger åt mig att njuta av semestern.) Men det lutar åt ett sommarerbjudande, porträttpaket, utomhusfotografering. Något mellanting mellan Lilla och Stora Paketet. Ja, vi får se.

Kanske skriver lite på det ikväll, om jag hinner. Jag har massa annat att göra ikväll. Slutar 20.00, har lovat mig själv att inte gå upp och hälsa på barnen då. Gud, jag vill mysa med dom. Det är en sådan skön känsla att komma hem efter jobbet och sitta i soffan och småprata tills man somnar till. Men jag har jobb att göra. Förra veckan ordnades min behörighet som webbmaster till hemsidan jag ska sköta. Hann inte sitta med det när jag tänkte, för alla andra måsten åt upp min tid. Och jag måste få till desigen (den lilla delen jag kan påverka), bilder, informationen, måste få det snyggt då det ska presenteras på tisdag. Får bunkra upp med kaffe i mängder på kvällskvisten och sedan sitta tills jag blir klar. När den hemsidan är klar ska jag börja med nästa, där ska jag bygga en hemsida helt från grunden och och även fotografera anställda, produkter och verksamhet. Det är roligare, för då kan jag använda min kreativitet helt. I första fallet här är designen rätt styrd ovanifrån, och jag kan inte påverka så mycket.

Nej, nu ska jag försöka avsluta här. Var så makalöst trött i morse. Kunde knappt komma upp ur sängen, fem över sex satte jag mig upp i panik över att ha spräckt min tidsplan. Ska på kusinträff mellan passen så jag var tvungen att fixa håret lite extra, samt packa ner ett eventuellt ombyte. Jag är expert på att drälla ner mig, och i det här jobbet vet man aldrig vad man sätts inför. Ibland är det skönt att kunna byta kläder om det skulle inträffa något.

Önskar er en härlig söndag. Jag ska försöka hinna njuta lite. Kanske efter 23 ikväll, när hemsidejobbet är klart och jag kan duscha och tänka på att jag är ledig nästkommande dag. Då ska jag njuta. Kanske t.o.m. slåt upp en whisky om jag ska lyxa till det. Det händer ungefär en gång varannan månad.

BTW. Jag har lagt ett bud på em bloggdesign. Jag orkar inte med min nuvarande till bildbloggenbloggen, jag orkar inte, vill inte ha den så.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0