....

Vad fasen... Jag ska upp tidigt i morgon, och sitter med jobb nu. Dels med hemsidan jag ska ordna (inte min dock) men det verkar inte fungera. Jag har bara medlemsbehörighet, inte webmasterbehörighet. Och bara att få en inloggning tog mig nästan en månad. De hinner byta styrelse innan jag får upp någon information. Varför ska saker krångla. Hatar sådant.

Jobbade lång dag igår, 7-19. Var sopslut när jag kom hem, migrän hade jag också. Somnade med barnen i vår säng på studs och Björn blev sur för att han inte fick plats.

Jobbade delat idag, men med en fotografering mellan passen. Så egentligen lika lång dag. Lika sopslut när jag slutade idag, handlade och åkte hem. Gjorde fika och pussade på barnen, läste sagor och sedan slumrade jag med barnen i Elis säng. Nu ska jag rasta vovven innan jag går ut i bilen och tvättar upp det nedkissade sedan fotograferingen. Skitunge. Han kissade på min rekvisita. Tur att han var så söt.

I morgon är första dagen som barnen är på dagis och jag ska jobba hemma. Inte ute på något fotojobb, utan sysselsätta mig med allt tråk/praktiskt jag ligger efter med. Bildbeställningar. Fakturor. Ett par uppgifter i egenskap av god man. Och huvuduppgiften; hemsidebygget jag faktiskt kommer kunna fakturera för. Om jag nu lyckas få min behörighet att fungera. Allt är småjobb som jag inte hunnit sista veckorna, det bara samlas och jag måste få det undanstökat så gott det går innan semestrarna drar igång.

Vet inte hur det ska gå att lyckas vara hemma själv utan att städa. Pyssla. Tvätta. Plocka. Men kaffe måste jag ju göra, ska schemalägga frukostrast 9-9.15. Och rasta Sonya på min lunchrast. Och lägga in någon maskin tvätt... Ja, ni ser. (lite ironi också, hoppas ni förstår det)

Dessutom hade jag tänkt ta en powerwalk innan Björn ska iväg, men jag undrar hur det blir med det. Jag som var så sjukt trött idag, kanske borde jag sova när jag får och inte stressa upp på morgonen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0