....

God morgon bloggen! Tänk att tiden går så fort mellan blogginläggen.

Kanske ska göra som så många andra bloggare, tala om att jag sitter och målar naaaaglarna (hehe). Fast det brukar jag göra när jag har datatamj. Det värsta är att barnen ofta tjoar extra mycket när naglarna är halvtorra, och så har man suttit och varit försiktig och så behöver någon torkas i rumpan för denne har bajsat, och pja, sedan är det bara att börja om. Lyckas bara ha långa (hallånga i alla fall) på somrarna, vet inte om det beror på solen(D-vitaminer i kroppen? På vintern spricker mina naglar och jag kan typ ha en lång. Skitsnyggt. Verkligen. Men nu är alla jämnlånga, och det är faktiskt snyggt att ägna dem lite tid, för det ser fräschare ut.

Igår kväll var jag och min fina vovve ute på en långprommis. Lika så i morse. Så himla skönt. Lite musik, se folk, socialträna lite med Sonya (fast vid sex års ålder bör hon ju nästan vara färdigtränad).

Nu sitter Alvin i badet, och Elis är lämnad åt sitt öde tillsammans med barnprogram. Jag försöker lägga upp dagen i mitt huvud, egentligen avskyr jag att planera, jag vill ta dagen som den kommer. Ändock sitter jag och planerar och räknar timmar och schemalägger. Störande. Studentfotografering i eftermiddag, och loppas och fikastund med Alvin på stan innan. Elis vill så gärna följa med, men han och jag både fikade och åt i Katrineholm i onsdags. Jag måste låta Alvin göra sådant också.

Nu är vår dator klar, och det är himla skönt att ha en liten rackare med plats för hur mycket som helst. Men jag har inte kommit ikapp med all bildredigering, så jag ligger efter och det gör att jag inte ha hunnit uppdatera min bildblogg. Jag har inte prioriterat bildboggen tyvärr, men jag har jobbat mycket (som vanligt) och dessutom haft både fotograferingar och hemskt mycket bilder att hinna efterarbeta.

Just det, jag beställde en ny i-Phone igår. En vit I-Phone 4. Mitt abonnemang går snart ut, och jag har kunnat förnya i ett halvår utan att veta om det. Jag är så glad åt min i-Phone jag har nu, men det är hemskt störande att den är sprucken, det gör att jag inte kan stänga av (eller sätta på) volymen om jag inte knappar in mig i menyerna. Får sätta ett kontantkort i den gamla i-Phonen och låta barnen ha den som lektelefon, eftersom de älskar djurapparna jag har i den.

Nu ska jag torka Alvin, han är lite pipig och vill inte bada mer.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0