....

Vad störd jag blir, det är inte min dag idag. Jag och Björn hade bestämt lite svagt att vi skulle ses ute vid hans mammas stuga efter jag slutat. Han och hans bror skulle kakla lite i köket.

Jag ringer Björn när jag slutar, men han svarar inte. Nähej, åker hem, packar saker, åker och köper lite dricka på macken och åker till sist till hans föräldrars hus där de skulle vara innan de åkte. Ingen där. Då åker jag milen ut till stugan. Men bomjävelen är låst = ingen där. Ringer Björn, ringer hans mamma. Ingen svarar.

Då bestämmer jag mig för att åka ut till pappa och mamma, pappa skulle nog vara hemma. Sagt och gjort, men väl där är det tomt. Tänkte i alla fall gå in och hämta en handduk att lägga mig på, i solen. Men jag hade ingen nyckel. Fast det gick bra att ligga bara på gräset. Slumrar i solen i en halvtimme. Vaknar vid tre, och ser att Björn har ringet. Ringer upp honom - inget svar. Som vanligt. Men då är de väl ute vid stugan, tänkte jag. Och åker dit. Bomjävelen stängd. Ringer Björn, ringer hans mamma och ringer hem till hans föräldrar. Inget svar någonstans. Åker hem till hans föräldrar - tomt som innan.

Och till sist åkte jag hem, och här är jag nu. Tänkte lägga mig i en solstol och sola, men vet ni. Björn har nyckeln till boden i fickan.

Och jag vet nu, att jag kommer ha världens grinigaste och suraste Björn ikväll. För att han har fått ha barnen hela dagen, han var sur över att jag över huvud taget skulle jobba min lediga lördag. Men plättlätt att ens försöka något när han inte svarar.

Åhhhhh så grinig jag blir.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0