....

God morgon vänner!

Utan att låta klyshig (det gör jag ändå) så måste jag säga: vilken underbar morgon! Jag gick verkligen in för att inte åka till jobbet för tidigt. Försökte ligga i sängen in i det längsta, väl uppe gör jag ju mig klart på tio minuter när inte barnen ska med. Så strax efter sex gick jag upp, satte på kaffe och klädde mig. Sedan fick Sonya 30 minuters sniffning på gräsmattan, medan jag satt på trappen och drack kaffe. (Jag drack en mugg med välling också, men det låter så pensionärsaktigt att jag inte ville skriva det ).

Och sedan var det bara att trampa till jobbet. Ja, jag är här igen. En kollega är sjuk hela helgen, så jag hoppade in lite extra idag. Men att jobba på ledig helg är inte så illa, ger bra pengar. Fast jag ska ta det i komptid, det löser nästan alla komptimmar jag sökt i sommar. Tjohej, vad glad jag blev! Och att jobba en lördagsförmiddag är inte det sämsta, inte alls. När jag slutar vid tolv ska jag knalla in och spana på loppisarna, behöver saftflaskor, gärna gamla. Vill koka mer rabarbersaft, men behöver något att förvara den i. Tror vi hade hela matkällaren full av gamla flarror när vi flyttade in, men de kastade jag då jag kände att det inte var min sak att göra saft. Efterklok är bra att vara.

Nu ska jag ta mina skrivande fingrar och försöka hitta något att göra. Det värsta (eller bästa) är att det är hemskt undanjobbat här, och jag förblir sysslolös den här morgontimmen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0