....

Idag jobbade jag 7-19. Inget att rapportera där (ja, det får jag ju inte även om jag skulle vilja). Men en ytterst effektiv arbetsdag i alla fall. Trött intill döden vid 18-tiden, men lyckades på något sätt härda ut vaken de sista timmarna. Sedan messade jag Björn för att se om han hade glömt att Alvin skulle köras till morfar. Inget svar, så jag ringde, och jovisst, det hade han glömt då Alvin och Elis satt sömndruckna i soffan alldeles nattningsredo. Jag kastade mig på cykeln hem, blev utbuad av några fulla studenter på mozzan (drägg), och kom hem till en sprudlande glad Alvin. Bytte om på honom, packade hans saker, och kastade in honom i bilen. For till OK/Q8 där han fick köpa glass och en påse godis att ta med till morfar och mormor, sedan full speed ut dit. Puss och kram och en snabb dagsrapport åt mammsen innan jag åkte hem.

Pussade på Elis, lovade honom fika men blev upptagen med ett berg av smutsig disk på diskbänken och en maskin ren disk som behövde omsorg. När väl det var klart, teet kokat och jag var på väg upp hade Elis somnat i soffan. Jahapp. Snabbfika med Björn en stund innan jag var tvungen att knalla ner och uppdatera bildbloggen. Vem fick mig att gå med på 30 days photo challenge? Suuuuck. Fota bilder, ladda in, och datorn hängde sig och hamnade i något slags reparationsläge. Men då det kliade i fingrarna på mig att få göra något, så passade jag på att smälla ihop en sats chokladglass. Om den bara blir hälften så god som smeten så kommer den bli kanoners! Nu står den på kylning, frysblocket är i frysen och i morgon bitti kan vi smälla ihop en sats glass att ta med till morfarn. Nam-nam.

(Jag hade tänkt kasta i ett par nävar valnötter. Men de var så skitgoda (jag provsmakade en. Till att börja med en, i alla fall...) att jag liksom råkade äta upp alla. Så det bidde ingen chokladglass med valnötter, utan en enkel chokladglass bara. Utan valnötter).

Gud vilken skrivdiarré.

Tur att Björn fortfarande är på haldassigt humör, då är det ingen risk att jag pratar ihjäl honom. Får bara hummanden till svar, och då känner jag liksom själv att jag bara pladdrar och gör honom ännu mer irriterad. Bäst att hålla sig undan. Ska gå ut med min söta vovve nu. Och kanske ladda upp någon mer bild... Vi hörs :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0