....

Usch, idag har inte varit någon bra dag.

Stackars Esther fick en hårdhänt kram av Sonya, och började blöda i ena ögat. Jag höll på att svimma och klarade inte att ta i henne (jag var helt övertygad om att hon fått den lilla skallen krossad, och det var omedelbar avlivning nästa), så Björn (som klart och tydligt deklarerat att han inte vill ha något extra besvär av den nya lilla familjemedlemmen) fick åka till veterinärerna här i Flen. De hade ingen som var bra på ögon där, Katrineholm var stängt för semester så det fick bli Strömsholm. Jag stannade hemma med två förstörda barn. Stackarna. Stackars Esther. Och det värsta (eller bästa, hur man nu ska se det) var att det var så odramatiskt. Esther inbjöd till lek, Sonya svarade och Esther fick en smäll tillbaka. Inga onda avsikter, bara klumpighet. Vi har varit så försiktiga, och inte låtit hundarna vara utan uppsikt. Nu kommer de inte få umgås alls förrän Esther vuxit till sig ordentligt.

Diagnosen för henne var en blåtira. Lite antiinflammatoriskt och smärtstillande, och några ögondroppar till det svullna ögat. Jag överdramatiserade som vanligt.

Och tänk vilken oehörd kärlek man man hysa till ett djur. Jag mådde illa hela dagen, kunde inte äta något och bara ville att Björn skulle ringa. Esther har bara varit här i tre dagar och det var redan oerhört tomt utan henne, och jag började nästan gråta bara jag tänkte på den lilla kraken. Så kändes det inte att få Sonya, jag vet att jag och en granne pratade om att vi båda undrade var den där djurkärleken fanns. Att man blev så snopen över att det inte kom omedelbart. Men med Esther är det inte samma sak, kanske för att hon är så liten och oskyldig. Kanske för att hon så uppenbart tyr sig till barnen, och för att hon är så "perfekt". Tar man ut henne bajsar hon och kissar. Ställer man fram mat så äter hon. Och får hon sin korg så sover hon. Så lättsam.

Ja, jag är så otroligt glad över att hon är tillbaka. Hon ska få lugn och ro nu. Vi ska tillbaka till veterinärerna i Flen på fredag. De var lite oroliga för en infektion, det kunde ställa till det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0