....

Men hej, -hallå!

Vad klockan går fort. Satte mig här en stund, som blev en timme, som blev, typ, halva natten.

Har haft en väldigt aktiv dag. Först handlat åt, -och fikat hos, mormor. Kul att träffa henne även om barnen inte riktigt förstår att hon inte orkar med att de härjar.

Sedan åkte vi en sväng till pappa & mamma. Pappa och David var ute på sjön vilket gjorde barnen hemskt besvikna. De ville ju också ut med båten! Stannade bara en dryg timme, sedan åkte vi hem. Och väl hemma fikade vi, sedan tog jag tag i ett av alla mina "måsten". Nämligen källaren, och tvättstugan. Jag sorterade och plockade och dammsög och våttorkade där nere. Görs typ en gång om året, lagom till sommaren. (Ofantligt mycket hundhår, det är just hundhåren som dominerar det som jag retar mig mest på. Hundhåren som yr runt fötterna så fort det gått mer än tre dagar sedan dammsugning.)

Tvättade mattor och Sonyas alla filtar/kuddar, och rensade i henne boplats under trappen. La alla sopkassar i svarta sopsäckaer som ställdes färdiga att tas ut till tippen. Sedan gav jag mig på nästa våning. Sorterade i lekrummet, bar ner datorn i källaren, sorterade sladdar och tvättade alla mattor.

Och på ovanvåningen bytte jag sängkläder i alla sängar, och så avslutade jag med att dammsuga och våttorka alla rum. Däremellan hann jag hänga tvätt och plocka och sortera både ren tvätt och smutstvätt. Sedan åkte Björn och hämtade pizza. Och så messade en vän om sällskap, och jag åkte iväg och kom hem vid elvatiden. Då bäddade jag rent i barnens sängar, la Alvin och sedan satte jag mig här. Nu ska jag bädda rent i vår säng, plocka fram saker till i morgon för då ska jag på två roliga saker (en del vet vad jag menar, ni andra kommer tids nog märka).

God natt vänner :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0