....

Hej! Länge sedan nu :-)

Hade en lång vecka med mycket jobb. Eller, trodde det skulle bli mycket jobb, men längsta dagen (imåndagen) jag hade fick jag vabba. Jag själv hade mått riktigt pyton dagen innan. Eller hela den helgen. Började med ont i högra höften, inget hjälpte och jag var helt bortdomnad (självdiagnosen var ichias - efter allt för mycket städande här hemma, brukar få lite känningar men absolut inte ont). Dagen efter hade jag så ont i ryggen att jag inte visste hur jag skulle stå/ligga/sitta, kändes som om någon nerv var i kläm (också en självdiagnos). Benen domnade bort, eller stelnade, och när jag böjde på mig liksom fastnade jag i den positionen och höll inte på att komma upp igen.

Jag tyckte det var riktigt otäckt, för så har jag aldrig känt förut (självdiagnosen där var begynnande ryggskott). Natten därpå hade jag lika jävulskt ont, fast nu satt det inte i benen utan i ländryggen (Självdiagnos - njurarna. UVI?). Jag var även uppe på natten flera, flera gånger med èrraid (läs baklänges om ni inte är känsliga). Ja, ni ser. Hela min förra helg gick i självömkandets (och www.varguiden.se´s) tecken. Jag mådde inte bra, och jag vet fortfarande inte vad som var fel. Och när Elis då vaknade tidig morgon med feber var jag inte sen att erbjuda mig att vabba den dagen. Behövde själv vila, och jag var inte bra i magen.

Nu mår jag dock prima :-)

I fredags morse halv nio åkte vi till Göteborg. Halv två var vi nere, parkerade bilen och gick och åt världens godaste kebabpizza. Sedan checkade vi in, duschade och tog en tupplur. Vid sextiden gick vi ner till Ullevi, gick snabbt och lätt att gå dit och komma in och hitta sina platser. Förband nr 1 var lite halvdåliga, förband nummer ett riktigt bra och IRON MAIDEN var riktigt, jäkla grymma! Jag lovar, detta var inte den sista konserten jag går på. Shiiiit vad bra låtar de spelade. Och inte bara nytt material, utan gamla låtar också. Hela Göteborg hade MAIDEN-feber men det var riktigt kul. Ångrar inte för en sekund att vi åkte (även om jag inte var så sugen innan).

Dagen därpå var det bara att ta med sig packningen ner till frukosten, äta på 20 minuter och sedan checka ut. Och så åkte vi med bara ett stopp tillbaka till Flen. Eller Vadsbro, loppisen i Blacksta. Nästa gång vi åker ska vi se till att ha barnvakt något längre, så vi kanske kan hinna med att turista lite.

Kanonhelg är summeringen!

Idag gör vi allt tvärt om. Vi rör inte en fena i onödan. Eller, Björn är på sitt jobb (och jag satt faktiskt med firmajobb i fyra timmar igår kväll), och jag och barnen har städat, spelat spel och plockat. Nu har jag tagit en kafferast, och ska snart duscha och åka ut till pappa och mamma med barnen.

Förresten, har ni kikat in på min bildblogg? Med ny design. Snälla säg att den blev fin. Jag är själv så jäkla nöjd :-)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0