Storsomnat.

I soffan. Helt värdelöst, sov i flera timmar och vaknade nyss. Rastade Sonya, tog några kort på månen som jag tänkt göra varje gång det är fullmåne. Men när jag väl får tummen ur är det dis eller moln. Men ikväll gjorde jag det, och fint blev det.

Har grymmaste halsbrännan och ska inta en samarin innan sänggående. Pizza blev kvällens meny, men, jag åt endast en liten bit, och drack vatten till. Fast jag syndade med cola också. Ibland kan jag inte motstå. Skit samma. Vägde mig i morse, och vägde då 77.6. Helt jätteskapligt. Målet är ju till 67, så då är det 10 kvar. Kommer jag bara igång med löpningen så tror jag att resultaten kommer de också. Fast alla dietiser och läkare är ju skrämmande överens om att kosten gör 80% av ens slutresultat. Alltså är det så viktigt att hålla en bra kost för att kunna gå ner i vikt. Och det är ju en förutsättning, såklart. Men högre kontidion = högre förbränning rent allmänt. Dessutom fick jag ingen träningsvärk efter gårdagens löpning och gym. Det känns otroligt bra.

Jag känner ett så litet sug när jag nu vant mig vid GI. Dessutom blir jag faktiskt inte hungrig i samma utsträckning som tidigare. Tror man får mer balans i huvudet av en jämnare blodsockernivå, både hunger och sug ger sig. Fast i eftermiddag var jag hungrig med stort H. Därför det blev pizza. Åt lite knäckebröd med smör hos pappa och mamma till lunch. Motstod tårta och andra godsaker, det var inga problem den här gången. Pappsen fyllde så det var därför jag, barnen och David var där.

Efter det åkte vi till David, han ville bli klippt. Han har haft håret i en tuppkam, och nu var tuppkamsdelen nästan 40 cm lång. Jag fick korta av den till snygga 4 cm. Det blev skitsnyggt. Första gången jag klipper någon med sax, innan har jag bara kört med maskin. Ja, maskinen fick gå runt tuppkammen, men själva tuppkammen saxklippte jag, och till råga på allt blev David jättenöjd.

Alvin tyckte att David blev så fin, frågade Alvin på skoj om jag skulle klippa likadant på honom. -Jaaaaaaaaa tjoade han glatt och studsade upp på stolen. Ojoj, jag som tycker han är så söt i sitt marsvinsruffsiga virvelhår. Men det är få gånger Alvin går med på att göra något ovanligt, så jag klippte honom också. Som en liten mohikan. Skitsöt blev han, och han var så grymt mallig över sitt fina hår. Dock är hela hans huvud fullt av virvlar, så det blev inte så mycket till tuppkam, utan mer, rufs. Fast sött. Och han var så nöjd så då är väl jag glad också.

Nu ska jag hoppa ner i sängen. Det lär bli en tidigt morgon i morgon bitti, barnen la sig tidigt och Elis brukar prata om att spela Mario innan han ens vaknat helt. Stackars Alvin, han får inte se mycket film längre. Bara titta på när Elis spelar.

Jag överväger en liten reseDVDspelare åt Alvin, men det är med blandade känslor. Jag vill inte att barnen ska ha egna tv och dvd-spelare i sina rum, film ska man se tillsammans. Men, samtidigt så vore det så skönt om Elis kunde spela medan Alvin kunde se film.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0