Måndag hela veckan.

Idag är det liksom extra tungt med måndag. Jag har ju inte haft någon helt. Bara legat och varit sjuk. Och jag är inte bra ännu, magkatarr och halsbränna. Avskyr att vara sjuk.

Dagen hittils har fortlöpt bra. Tidig morgon (klockan ringer 04.30, snoozar oftast i 20-30 min efter det) men ändå hann jag inte duscha i fred. Björn väckte upp barnen tidigt, jag hade inte ens hunnit in i duschen innan Alvin kom efter ned för trappan. (Det är såå lätt att skicka upp barnen från sängarna och sedan ägna en 30-40 minuter i lugn och ro där uppe. Sitta på sängkanten och morna sig, plocka fram kläder, pyssla, greja... Medan jag får bli osams med barnen om allt jag säger att de inte får göra) Jag går upp tidigare för att få lite lugn och ro, hinna duscha/rasta hunden/sätta i motorvärmaren. Men jag lovar, det är inte lugn och ro när en Alvin står bredvid och gnäll-piper om allt elende han han komma på. Han har ont i fötterna/fryser/vill inte till dagis/tårarna som ramlar ner på magen är blöta och kalla/han glömde filten i sängen. etc, etc. I vanliga fall ska han duscha med mig, men det får han inte innan dagis. Och han grät floder över det. Elis kom ner och var skitsur över att han inte fick spela Mario innan dagis, allt jag sa kontrade han med att räcka ut tungan åt mig. Ingen bra morgon. Alls.

Men jobbet fortlöpte utan större problem. Slutade 12, for in på banken med en blankett som minsann inte bara kunde fyllas i sådär. Tidsbokning krävdes. Fuck-suck. Min lediga förmiddag i morgon går åt till att skjutsa barnen till David, till banken för något som tar tio minuter att fixa, hämta barnen, hälsa på mormor, hem, vänta in att klockan blir 16.30 så jag får börja jobba. Och så svärmors tupperwareparty på kvällen efter mitt arbetspass uppepå det. Åhhhhh.

Mitt GI-tänk for åt skogen idag, när vi var på Lager 157. Finns ju bara kaffebröd och mackor, så det blev en toast. Fet ost är ju GI i alla fall. *suck* (dessvärre inte Alvins två chokladbitar jag hittade på byrån).

Nä, dags att byta om. Har betalat räkningar, alldeles för sent men som sagt, de senaste dagarna har jag haft häcken strupen full. Av spyor. Räkningarna var inte prioriterade.


Kommentarer
Postat av: Kristin - Photography

Tack så jätte mycket satt ju precis och skrev till dig för att tispa men du hann före :) hur går det med din?

2011-02-01 @ 22:11:00
URL: http://mouzieephoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0