Jobb, jobb.

Här sitter jag igen. @ work. Var så himla tidig i morse då jag tänkte mig en kopp kaffe innan jag började jobba, men telefonen ringde redan kvart i sju. Ett tag tänkte jag strunta i det med anledningen att jag inte början förrän sju. Men nä, jag svarade och fick fullt upp direkt. Nu har det löst sig och jag tar min kvart nu istället. Kaffe och lite bloggning.

Alla sover när jag går på morgonen, Elis pratar om pengar och svampar men han var ändå inte vaken. Han drömmer om Mario, pratar om Mario när han inte spelar. Och så spelar han Mario, såklart. Knäppunge.

Alvin var så ledsen igår kväll, han åt så mycket lördagsgodis att han fick ont i magen. Jag hade köpt hans favorit, en mjölkchokladrulle. Och den hann jag inte se röken av. Sedan fick han magknip och skulle berätta det för alla i huset. Även för Björn som låg och hade migrän. "Jag ska bara säga till pappa att jag har ont i magen för att jag sovit så dåligt" mässade han och väckte Björn hundra gånger.

Sedan försökte jag hinna med två dagars disk som stod framme, tvättstugan och hundrastning, ihällning av pellets och det sedvanliga leksaksplocket. Medan jag gjorde det, hann Alvin blanda grogg i badrummet. Pappas shampoo, hans egna härliga hallon-shampoo, aceton (!) och tandkräm hade han hällt i ett stort grogglas. Och när jag kom på honom hade han rullat ut en rulle toalettpapper, och så torkade han i halv panik upp allt han spillt. Och sa: "Mamma... säg inget till pappa!". Björn blir rosenrasande och skickar Alvin i säng när han hittar på hyss. Jag blir mer, pja, arg och sedan är det bra. Lite i relation till hysset.

Hann med ett pass på gymmet igår också, 5 minuters uppvärmning på (den pisstråkiga) crosstrainern. Sedan 32 minuters jogg. Tre gånger trissade jag upp tempot så min puls låg i 180 i ett par minuter vardera. Om jag har räknat rätt bör min maxpuls vara runt 190-195, vilket innebär att de 180 är högintensivt. Jag ska säga att jag är totalt sopslut efter en sådan sväng på löpbandet. Men det känns förjävla skönt att kunna ta ut sig, ordentligt. Utan att det gör ont någonstans. Sedan förbränner jag nästan 350kcal, det är inte illa. Inte för att själva förbränningen är det jag är ute efter, men det känns ändå skönt att se att det ger. Och för sjutton, klart jag vill bränna lite fläsk också ;)

På måndag ska jag träna igen, och då ska jag köra lite mer lågintensivt och se om jag kan klara 40 minuter. Tror jag sprang vårruset på runt 30-40 minuter ett år. Minns sjutton inte. Tror det var 40. Kanske kan jag klå det om jag har tur. Löpband går ju inte att jämföra med att springa ute, men jag vet sedan tidigare att jag inte klarar utejogging. Inte på asfalt i alla fall.

Nu ska jag diska efter mig. Vi hörs kära vänner :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0