Ett år äldre.

Födelsedag i fredags, fast den tillbringade jag på jobbet. Och så firade jag mig igår. Alldeles lagom med folk, alla hade den goda smaken att komma på olika tider vilket underlättar enormt i vårt lilla hus. Det blir lätt trångt när mycket folk kommer på en gång.

Fick en biljett till blomstermässan av pappa och mamma, en digital fotoram av Björn, samt pengar av gammelmormor. Och så lite annat smått och gott. Pengar hade jag önskat mig, så jag kan köpa mig en Tassimo-bryggare. Den har jag just beställt. Sedan får ni komma och fika här :-)

Jag har haft en bloggpaus, det är svårt att komma igång efter uppehåll måste jag säga. Jag kan inte lova att jag ska blogga mer, för jag kan ju bara blogga när jag har något att blogga om. Annars blir det liksom bara en trist dagsrapportering om att jag går upp, lämnar barn, jobbar, hämtar barn, sover... Allt som liksom händer alltid.

Något som hänt sedan sist är att jag gett bort Tiara. Fodervärden som hade henne kunde inte längre ha henne kvar, och Tiaran skulle skickas tillbaka hit. Det gav mig ont i magen hela jäkla julen, och till sist bestämde jag mig för att låta avliva henne. Men strax efter jul ringde fodervärden och undrade om jag kunde tänka mig att skicka Tiara till Värmland. Där hon hade en vän som behövde en sällskapshäst. Självklart sa jag JA på studs! Transporten dit kostade en del, men de som fick henne ville absolut betala hälften vilket jag inte fick säga nej till. De fick henne ju gratis. Så det blev ett lyckosamt slut för min lilla tjej. De nyvarande ägarna verkar hur bra som helst, en mamma som har ett kallblod i ett litet nybyggt stall för två hästar. Tiara ska i första hand vara sällskapshäst, men mamman hade även en dotter på 14 år som skulle rida Tiara om det fungerade. Jag har mailat med både dottern och mamman och de verkar urbra!

Hade jag blivit tvungen att avliva Tiara så hade det känts riktigt illa. Men nu, känner jag mig inte ens ledsen. Jag är bara så himla glad över att det löst sig till det bästa för Tiara. Hon som aldrig är sjuk, hur pigg som helst och väldigt snäll och levnadsglad, en sådan häst vill man inte avliva pga tidsbrist.

I övrigt så har mina kära kollegor introducerat mig till kommunhusets gym. Underbart! Dock simpelt om man jämför med Nautilus (Actic), men det fanns det jag behövde: konditionsmaskiner! Löpband, crosstrainer, motionscykel och roddmaskin. Även lite arm- och benmaskiner. Superbra! Och så har vi kollegor en liten facebookgrupp där vi peppar varandra, lägger ut resultat, och ser om vi kan synka och lyckas träna tillsammans. Känner mig så himla pepp inför våren, vårens första mål är vårruset. Det borde jag hinna få upp kondis till nu när jag har tillgång till ett löpband.

Ett annat projekt är att jag nu har bestämt mig för att starta ett eget företag. Porträttfoto. Jag har påbörjat det lite, och hoppas att lyckas få igång det snart. Även fast jag bara har några jobb någon gång ibland, så skulle det kännas bra att kunna göra lite reklam för sig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0