Det flyter.

Just nu går flyter allt väldig bra. "i det mörkaste stunderna ljusnar det" har jag läst någonstans. Jag grävde ner mig så totalt under perioden innan jul, jag kunde för mitt liv inte förstå hur jag skulle lyckas lösa det där med Tiara på ett bra sätt. Bara önskade att det kunde bli vår, så allt var över. Man vill inte ta beslut om att ta livet av en annan varelse och det gjorde mig så ledsen när det såg ut som den enda utvägen.

Nu när det ordnat sig till det bästa känns livet liksom okey igen. Inte okey förresten, utan toppen. Super med andra ord.

Ni vet ju att jag ligger i startgroparna på att starta ett eget företag. Jag vill det. Verkligen! Jag har bestämt mig. I ett års tid har jag mesat och inte vågat, nu tänker jag med på det som: Vad är det värsta som kan hända? Det som gör mig nervös är själva bokföringen, för det kan jag inte. Men, jag känner värre nötter än mig sig som har egna firmor, självklart grejar man det. Och så svårt kan det inte vara, hörni, lite pepptalk tack. Björn har egen firma sedan ett par år tillbaka, men jag vill inte bygga min firma på att han ska fixa det åt mig. Hanna kan själv. I alla fall kan lära själv.

Jag har fyllt i blanketter till skatteverket, och bolagsverket, och gjort upp en affärsidé. Prissättningen tycker jag är skitsvår, men själva idén är att jag är rörlig (dvs inte bunden till en studio utan tar utrustning med mig dit jag ska) och ligger lägre i pris än många andra. Just för att detta faktiskt ska vara min hobby, inte min huvudinkomst.

Vanliga jobbet flyter på som tidigare. I och med att jag även är ledsagare jobbar jag arslet av mig under vår och höst då det är mycket aktiviteter som ska in på de extratimmarna, och det blir utöver mitt schema. Men det är roligt. Har även hunnit inviga kommunens gym, som motiverat mig otroligt till att börja träna ordentligt igen. Jogging är ju min favorit, har inte sprungit aktivt på två år, men igår sprang jag 20 minuter utan problem. Tyvärr var det kö till löpbandet, annars hade jag gärna fortsatt för att se hur mycket jag orkar.

Nu ska jag kika igenom mina sidor på verksamt.se. Tjing kära vänner :-)


Kommentarer
Postat av: Sara W

Låter ju helbra det där! Egen firma blir nog toppen också, tror jag! :) Skönt att allt löste sig med Tiara. Kram.

2011-01-22 @ 09:19:37
URL: http://willman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0