....

Hej bloggen :-)

Kul att ses igen. Det här med bloggandet är kul, men för tillfället har jag tre bloggar, och det gäller att sära på vad som ska skrivas i vad. Jag har varit nöjd med dessa två på blogg.se, men att ha en blogg knuten till hemsidan känns extra kul.

Har ni varit inne och kikat på hemsidan? Gamla adressen som jag la ut är inte i bruk längre, nu finns ett riktigt domännnamn www.hannamariafoto.se att gå in på. Hoppas ni gillar den.

Jag är så sugen på att fotografera, tyvärr gör ju det här vädret att det blir svårare. Jag som älskar utomhusfotograferingar, iskyla och vit, vitt, vitt gör det ganska tråkigt.

Jag har tänkt att börja på lite marknadsföring, men det där är kluvet. I och med att jag redan jobbar heltid (plus är ledsagare + kontaktperson + god man) så känns det som att mer jobb kanske inte är vad jag behöver just nu. Å andra sidan skulle jag vilja boka någonting för våren, jag har ett par fotograferingar inbokade i sommar, men det är så läääänge dit och det bara kliar i fingrarna. Det ringde en kvinna från Skatteverket till mig, och ville ha lite "runt-i-kring-fakta" om HannaMaria Foto. Vad jag hade för planer, hur mycket jobb jag skulle kunna ta. Jag sa precis som jag hade skrivit i underlaget för skatt; runt 10-12 fotograferingar per år. Som jag har haft det tidigare. Så, egentligen kanske jag inte bör göra någon reklam alls, för skulle det droppa in bara några fler bokningar skulle jag ju få häcken full. Å andra sidan är det ju det jag vill. Inte få häcken full, men få fotografera... Ja, ni fattar säkert. Varför ska man behöva välja? Om jag var arbetslös skulle jag promota hur mycket som helst för det här. Visitkort, affischer, etc. Just nu vet jag inte.

Dags för en påfyllning med kaffe. Sedan väntar MarioGalaxy, Memory och glass med strössel. Inget mer bloggande här alltså.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0