27 december 2011.

DAGENS MINUS

Frätskadorna jag fick i munnen efter en halv, färsk, ananas nu ikväll.

Det onda jag haft i musklerna runt hjärtat sedan i fredags. Har inte kunnat dra ett djupt andetag sedan i torsdags. Så får jag regelbundet men i ett par timmar åt gången. Inte en vecka i sträck. Bra kombination ihop med min rethosta. Går dubbelvikt numer.

DAGENS PLUS

Fruktfikastunden jag och barnen har nu.

Promenad till jobbet i morse, på rasten mitt på dagen och hem nu ikväll. Dessutom nyttig och bra frukost-lunch-middag och noll onyttigheter.

Att jag konfronterade en arbetskamrat som har den dåliga vanan att försova sig regelbundet, och dessutom ha kollegor som inte orkar/vågar/vill ta tag i det av rädsla för osämja. Idag fick jag ringa och väcka denne, och då passade jag på att tala om hur retfullt det är när någon tar sig sådana vanor. Och ja, hon blev sur på mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0