26 december 2011.

Ni vet pixbox-sidan som jag länge haft, sista året har den fungerat lite halvdant. Bilder försvinner, det har inte fungerat att ladda upp bilder ordentligt. Senaste tiden har hela album försvunnit. Och pja, då försvinner intresset att hålla på.

Det har väl gått typ ett kvartal mellan mina inloggningar. Sedan skulle jag hitta bilder till pappa i farsdagspresent, bilder på barnen. Och då var pixbox hur bra som helst! Även fast det inte är någon backup för bilder, så ligger ändå "utvada" bilder där. Sådana som jag vill visa och spara, av olika anledningar. Och det är vardagsbilder, inga fotografiska mästerverk. Tagna med mobilkamera oftast. Men så himla kul att ha lättilgängligt, och sorterat i rätt odrning. I datorn hade jag behövt leta igenom album efter album för att hitta godbitarna, och mobilfoton hamnar inte ens i datorn.

Jag blev helt fast, kollade igenom alla album och förundrades över hur jag såg ut, hur det såg ut hemma och vad vi gjorde då. En riktigt härlig bilddagbok.

Sedan fick jag upp ett meddelande. Om att pixbox.se begärts i konkurs och skulle stängas första december. SORG! Och halvpanik med att försöka ladda ner alla resterande bilder (vilket jobb!). Vad mycket bilder, och vad jag ändå uppskattat den där sidan. På något sätt har jag haft ointresset som anledning, "vem är intresserad av att följa mig och mitt, i bilder", och därför lagt sidan på hyllan. Men jag blev samtidigt så glad över att jag blev ledsen över att sidan skulle försvinna, för då har den betytt massor för mig! Jag har ändå inte laddat upp bilder för någon annans skull, utan jag själv har uppskattat att följa den. Den har funnits sedan 2007, och sedan ett glapp sista året.

Därför kommer jag ta upp sidan nu igen, när pixbox lovat att lansera en app till iPhone. Låter ju toppen! Men jag kommer inte ha någon jätteordning där. Inga supersorterade album, eftersom jag vet att ju mer sortering desto mer tid tar det och då rinner det ut i sanden. Jag kommer bara ha det som ett komplement till den här bloggen. Inga superprivata bilder, likväl som jag inte skriver något superprivat här. Men, jag kommer dock inte lägga ut någon adress på facebook. Ni som har adresserna är hjärtligt välkomna in, självklart både här och på pixbox. Men jag eftersöker inte några nya besökare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0