....

Hej bloggen!

Jag är sjukt trött, och det blir nästan mer synd om mig bara för att jag skriver det. Ujuj. Var så hett i natt att det var svårt att sova. Tänk om jag kunde tigga till mig en enda (gärna spontan) sovmorgon någon gång. Har hänt kanske tre fyra gånger att jag fått sova på morgonen. Jag är allt som oftast pigg när barnen vaknar, men ibland skulle jag vilja få ligga kvar, och inte ens behöva vakna när barnen gör det.

Jag ska snart iväg på en syskonfotografering. Ettrigt blåsigt väder bara. Men det brukar gå bra ändå. Kul med alla fotograferingar, det är så många "nya" kunder.

Jag och barnen hälsade på gammelmormor vid lunch, köpte en pyttetårta med som vi alla smaskade på. Mumsigt! Sedan fick jag (som vanligt) en kasse tvätt med hem. Suck. Lämnar mormor det till hemtjänsten tar det en dryg vecka att få tillbaka rent, förstår om det inte är så lätt att får någonting snabbtvättat när de i sin tur skickar iväg tvätten. Dessutom kan jag bli galen på hemtjänstpersonalen, ibland undrar jag om social kompetens eller intelligens inte ens är önskvärt? De bad att få ett ICA-kort att handla på, till mormor. Jag fixade det och en kod. Samt en kassabok. Som ingen skrev i. Skrev till dom att de måste skriva i boken, för annars vet jag inte när det är dags att sätta in pengar. Det börjar skriva i den. När jag sedan ringer mormor för att höra hur mycket pengar som finns kvar ser hon inte det, för de räknar inte ner. Bara skriver i summorna. Får skriva åt dem igen att de måste SKRIVA och RÄKNA NER. Pedagogiskt. De gör det. Men bara en del. En del struntar i det båda räknandet och skrivandet, bara lägger kvittona i hög. Så när jag kollar vad som står i boken jämfört med saldot på kortet stämmer det aldrig. Jag blir galen. Hur jävla svårt kan det vara att sköta en kassaboksjävel?

Nu kommer Björn hem, skönt det. Han ska ta barnen medan jag åker med släpet till pappa & mamma, sedan fotar jag, och efter det lastar jag en innerdörr på släpet och kör hem det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0