....

Hallåj!

Sista semesterdagen, den går åt till lite hemmapyssel. Men strax ska vi hämta mammsen efter hennes jobb, och sedan hämta släpet hos pappa och mamma och köra lite stolpar till sommarstugan. Efter det kommer nog pappa och mamma och hämtar Alvin, han ska sova där i natt. Och få åka på riddarspel i morgon. Han längtar som en tok. Mest efter att få sova där.

I går var jag på en hästfotografering. Det gick jättebra, det var hur trevligt som helst och oj vad man skrattar åt dessa tokiga djur. Dock var det ett sorgligt syfte med fotograferingen då det var en minnesfotografering. Hästen skulle avlivas till hösten. Men det kunde inte ha gått bättre, jag hade tänkt sensommarkväll med lite ängsgräs och låg sol. Och precis det fick vi.

Tyvärr har något hänt med mitt bildbehandlingsprogram, så jag kan inte redigera något. Håller på att ladda hem en testversion av Photoshop cs5, så får jag använda det tills vidare. Men sådant tar tid.

I övrigt så är det ganska lungt här hemma. Jag själv är lite halvt dämpad över att återgå till jobbet igen. Normalt sett efter sommaren och semester brukar jag vara pepp och sugen på att jobba. Nu känner jag mig mest trött. Tror fortfarande att jag vill gå ner i tid, och satsa lite mer på fotograferingen. Kanske göra lite mer reklam för mig och satsa ordentligt. Vilka i-landsproblem egentligen.

En glädjande nyhet är att min fina bild på arabhästen gick till final i Folkets djurbildstävling. I morgon får man se vem som vinner, kolla in Folket då! Har även skickat in bilder till EskilstunaKuriren, men där vet jag inte alls hur det gått. De vinnarna presenteras på tisdag.

Nu ska jag se till att barnen städar innan vi åker.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0