Illa, illa.

Tänk att lite chips kan få en att må så illa. Nu är det inte en hel påse jag pratar om, utan några nävar. Men jag får sådan hemsk halsbränna att jag alltid ångrar att jag åt. Uääääck! Barnen har fått varm choklad och lite mandariner vid tv´n, och själv sitter jag med kaffe och surfar. Riktigt skönt.

Vi ska till simhallen idag, det har barnen pratat om sedan förra veckan. Efter det vet jag inte vad vi ska göra, kanske åka och hälsa på gammelmormor eller morfar. Det visar sig. Frågar jag Alvin väljer han gammelmormor, frågar jag Elis väljer han morfar.

Igår var vi uppe vid sommarstugan, pappa har rätat upp "lekstugan" som den kallas. På tomten finns (fanns) det tre byggnader, huvudbyggnaden högst upp (riven, där ska vi ha en inredd friggebord med altan), lekstugan (som stod så snett att vi först bestämde oss för att plocka bort den. Men den står så fint alldeles nära vattnet, egentligen alldeles för nära med tanke på regler om allmänning och hur nära inpå vattnet man får bygga. Men vi har fått lov att få ha den kvar trots att den står utanför tomtgränsen. Det är den byggnaden pappa har hjälpt oss med, han har rätat upp den samt gjutit nya och fler fundament under). Den tredje och sista byggnaden är den lilla timmerstuga som pappa byggde som tonåring. Så synd att den inte går att rädda. På den platsen ska vi bygga vår huvudbyggnad, långt fram i tiden dock.

Nehej, dags att börja göra nytta med det vanliga plockandet.

Trevlig söndag alla vänner :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0