Pysselsöndag.

Idag är det bara hemmapyssel tror jag bestämt. Har plockat ur tvättstugan, alla skåp med gardiner, dukar och filtar är tömda. Kastat småsaker och röjt allmänt. Vi ska renovera tvättstugan ganska omgående. Nytt golv ska läggas och väggarna ska putsas och målas, och alla rostiga rör ska få ny isolering som inte dräller rost och torkat fnugg.

När det är gjort köper vi ett efterlängtat torkskåp, och efter jul ska jag även köpa ny tvättmaskin och tumlare. Snacka om fräsch tvättstuga sedan. Tvättmaskinen stod när vi flyttade in, snart sju år sedan. Och den var gammal redan då. Tumlaren är köpt begagnat och drar väl energi som en mindre bil. Och torkskåp har jag saknat sedan barnen började på dagis och kommer hem med dyngsura overaller som ska hinna torka till dagen därpå.

På tal om nyköp så köpte jag denna i veckan:



Det bär emot att säga, men det är bra trevligare att dammsuga med en snygg dammsugare. Och att man dessutom slipper risken att den kan brinna upp gör saken trevligare. Förra hösten brann vår gamla dammsugare första gången. Men Björn som är emot att köpa nya saker ville laga den. Så den är uppskruvad, tilltäppt och borrad i. I oändlighet. Men nu brann den igen, och jag törs inte köra med en så osäker maskin. Så, denna snygging står numer som en del av inredningen.

Nu ska jag kolla till min lasagne som står i ugnen. Har gjort en superstor lasagne, i den största formen vi har hemma. Bara för att få ihop till lite matlådor, jag äter sällan lunch ute på jobbet men jag köper alltid på ICA till båda lunch och middag. Och är skapligt trött på yoghurt och soyabönor, eller kall kotlett och tomater, som det alltid blir när jag ska köpa något snabbt, billigt och GI-vänligt.

Tjing vänner :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0