Nästan som ledigt.

Att enbart jobba kvällen känns nästan som att ha en ledig dag. Här hemma har vi ägnat oss åt att plocka, dammsuga ovanvåningen, pyssla med tvätt och målat lite. Ja, inte att förglömma en fika- och lekstund hos Cicci vid lunch.

Elis har varit ute en stund själv, jag såg i fönstret hur han krattade löv och la dom i sin skottkärra. Han ville vara ute ännu mer, men jag lyckades locka in honom med löfte om lite kanelbullar. Nu har vi druckit varm choklad som Elis gjorde åt oss, och nu ser barnen på tv. Jag ska byta om och åka till jobbet. Väntar paket från ICA, lite höstgardiner och en lampa till tv-rummet. Ska bli kul att sätta upp!

Fast jag bara längtar till att få plocka fram julsakerna. Åhhh vad jag vill ha jul. Nu!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0