Jobb och halka.

Just nu tycker jag Flens centrum är kaos. Man går in på Ica, handlar, och woupps. Där man nyss kunde gå, är numer förstängt. Man få gå runt, omvägar och genvägar. Trassla sig över halvbelagda stenpartier, mellan avspärrningar och över grushögar. Om det så bara vore för min egen del, men med det jobbet jag har så kan jag inte låta bli att se det från de funktionshindrades sits. Ombyggnandet rör till allt, det gör folk osäkra och oroliga. Jag förstår inte varför man måste bygga om båda filerna samtidigt, gör klart en sida och börja på nästa. Men NCC beter sig med centrumbyggnationen som jag själv gör när jag handlar. Lite här, hoppsan glömde visst något där, går tillbaka, inpulshandlar och drar över både pengabudget och tidsplaner.

Suck.

Kvällen spenderades i alla fall med jobb. Ja, förmiddagen också. Mellan jobbpassen lite självporträttsfotografering och en fika hos P&M. Och nu vid hemkomsten har jag plockat in två hinkar ved, rastat Sonya, packat knytteväskorna till barnen, plockat fram deras kläder till i morgon, samt satt igång en maskin disk.

Nu ska jag betala lite Traderaauktioner innan jag duschar och hoppar i säng.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0