Helg i full fart.

Den här helgen har gått i rasande fart. Men för en gångs skull känner jag att jag faktiskt har hunnit med allt jag ska. Vilken känsla!

Vi har plockat ur och kört två bokhyllor från datarummet till pappa och mamma.
Flyttat ned barnens bokhylla från tvrummet till datarummet.
Sorterat filmen från barnens bokhylla till den nya, stora inglasade.
Sorterat leksaker och fyllt barnens hylla med de största sakerna.
Tvättat mängder av tvätt, hängt och sorterat.
Dammsugit och moppat golven samt bäddat rent i sängarna.
Gått igenom barnens garderober och plockat bort allt som är för litet, kastat trasigt och fläckigt.

Jag har även fått Björn att gå med på att renovera tvättstugan ganska omgående. Jag har redan börjat röja ur där nere. Det är egentligen inte så mycket jobb, väggarna ska putsas och målas och alla rör få ny isolering så det inte rasar rost och damm ner på golvet. Sedan har jag alldeles alena beslutat att köpa nytt till tvättstugan. Tvättmaskin, tumlare och torkskåp. Tvättmaskinen var gammal redan när vi köpte huset, tumlaren köpte vi för 500:- på blocket och torkskåp har vi inget. Torkskåpet vill jag köpa innan jul, och de andra efter jul. Det kommer bli grymt fräscht och fint där nere.

Dessutom har vi bestämt att datarummet kommer bli Elis rum, när det blir klart. Han blev jätteglad över att bli lovad ett eget rum. Egentligen skulle vi ha det rummet som data/hobby/lekrum. Men barnen kommer ändå inte kunna dela rum så länge, deras rum är så ynkligt.

Nu ska jag kolla in lite nya höstgardiner till matrummet på ellos.se. Ses vänner :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0