Dagen idag.

Har bestått av tvätt (tvättat fyra och hängt tre maskiner) dammsugning, moppning, uraskning av kasetten i spisen, kokning och marinering av kvällens middag (tjocka revben), vädring av mattor, renbäddning av sängar, insamling av kläder och skräp som ligger överallt.

Men nu doftar det rent och fräscht här nere. Ovanåningen får jag ta i morgon, allt halkar efter när jag jobbar på helgerna. Björn och barnen prioriterar att vara ute och med helgens fina väder kan jag förstå det. Inte en protest från killarna om att de varit inne så länge, och det är ovanligt. De brukar tjata om att få gå ut vid halv tio. De har varit ute så mycket i helgen att de kanske uppskattar en dag inomhus.

Men nu snart ska vi åka en sväng till deras morfar. Elis har stora planer för fiske och annat. Hoppas morfar orkar ta med honom ut i båten en stund.

Själv vaknade jag halv åtta med dunderhuvudvärk. En Ipren senare har det gett sig lite. Tror, eller är ganska säker på, att det är helgens kost som gjort att huvudet bankar. Godis, lite chips, några kakor vid fikat. Mår bättre om jag skippar sådant så idag kör jag mycket sparsamt med kolhydraterna.

Mellan arbetspassen hade jag en fotografering igår. Det gick väldigt bra, vädret var på vår sida och Yxtaholm är ju bara för vackert såhär års. Men jag har inte börjat med de bilderna ännu. Det är så mycket som halkat efter här hemma och jag vill inte låta fotandet och efterarbetet ta över för mycket. Det blir lätt så när något är roligt, så jag får hejda mig lite. Men innan vi åker nu ska jag smälta lunchen (fullkornsgröt) här vid datorn, och göra ett första urval bland bilderna.

Tjing :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0