Sjukling.

Har ätit något olämpligt, eller vad vet jag egentligen. Men igår morse var jag illamående, och framåt dagen blev det värre och värre. Vi var på 80-årsfirande och jag kunde knappt äta av buffén. Väl hemma vid sex började jag kräkas. Var fortfarande helt övertygad om att jag skulle till jobbet på morgonen, men jag klarade knappt att vända mig i sängen utan att få kräkreflexer. Framåt fyratiden började jag må bättre trodde jag, men fick sådan hjärtklappning och svettningar av att bara gå på toaletten. Så, jag hoppade in i bilen vid strax innan sex, åkte till kontoret och hämtade nummer till min chef. Ringde och sa som det var, att jag var magsjuk och behövde vara hemma. Och att jag knappast kan sjukanmäla till mig själv, så chefen var liksom enda alternativet. Åhh vilken ångest.

Sedan har jag sovit i etapper under dagen, fick i mig en halv rostad macka till frukost men orkade inte sitta uppe. Har lyssnat på talbok och mest sovit. Nu vid lunch gick jag och Elis en sväng runt kvarteret med Sonya medan Björn och Alvin är och handlar. Jag var bara tvungen att få komma ut i luften, den kvarten gjorde gott. Men nu är jag sopslut, och ska lägga mig igen.

Mest våndas jag över att Elis inte fick komma till julmarknaden i Thuleparken. Jag hade lovat det igår.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0