Kvällsmys.

Kvällens planer är film, dusch och tidig läggning. Jag orkar inte med något annat.

Björn kom hem efter jobbet, åt och meddelade att han sedan skulle till verksta´n. Jag hann knappt meddela honom att jag faktiskt var hemma från jobbet idag för att jag mått dåligt. Det är skillnad på folk och folk. Det brukar ju sägas att män alltid är sjukare än kvinnor, oavsett vad det är.

Förra veckan när han var hemma från jobbet, skulle vi äta pizza. Jag hade varit med barnen hos pappa & mamma hela dagen. Bad honom att han skulle åka och hämta pizzan, medan jag duschade barnen. Men ojojoj, han var ju hemma och var sjuk. Inte kunde han åka iväg med bilen då.

På något sätt önskar jag att han själv skulle kunna lägga ihopp ett plus ett. Men han kan verkligen inte det. Eller ställer jag orimliga krav när jag vill att han själv ska förstå att han måste ha barnen om jag mår dåligt. Men enligt honom är jag aldrig så sjuk att det behövs.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0