Jobb, jobb.

I går kväll gav jag mig ut på en fototur igen. Två timmar kuskade jag runt på småvägarna kring Malmköping. Resultatet? Sju älgar, och en handfull rådjur. Vädret var bättre, men dessvärre var avstånden längre. På ett ställa kom jag en ko med kalv riktigt, riktigt nära. Och jag stod där en halvtimme, och bara tittade. Det är så sällan man ser älgar, och hur ofta har man tid att stå still och bara titta?

Lägger nog upp bilder på fotobloggen senare idag, kanske ikväll. Meningen var att jag skulle göra det igår, men gudars vad jag mådde dåligt när jag kom hem. Hela dagen har mina bihålor känns som om de ska sprängas. Jordens tryck över näsan, tänderna och ögonen. Nässpray och värktabletter sedan stupade jag i säng. Jävla förkylnig att hålla i sig så länge. Hade så ont hela natten, och varknade en gång i timmen av att det kändes som om huvudet skulle gå i bitar. Jag har faktiskt aldrig haft sådan huvudvärk någon gång innan. Migrän är inte av samma typ. Hade det varit vardag idag så hade jag sjukanmält mig. Men nu är det ju jag som tar emot sjukanmälningarna, och det känns nästan smidigare att jobba själv än att ringa i folk.

Nu ska jag diska och städa undan efter mig.

Senare idag kanske jag åker ut till svärmors stuga, där barnen och Björn skulle vara. Jag får se hur jag mår, om jag orkar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0