@ work.

Som vanligt var tredje helg. Som vanligt sitter jag med min kaffemugg och har precis avslutat en massa pappersskrivande.

Hade laddat till tusen för en mysig filmkväll igår. 2012 hade kommit från HomeEnter tidigare i veckan, jag hade köpt popcorn och smågodis. Slutade åtta och sedan gasade jag gärnet hem för att hinna med så mycket vaken tid som möjligt. Vilket var rätt lönlöst. Av olika anledningar satte vi oss inte vid tv:n förrän halv tio. Kvart i tio sov jag som en stock och har bara vaga minnen av något kaos i USA, svart president och sedan noll mer. Vilket j*vla uselt filmsällskp jag är. Jag som verkligen sett fram emot kvällen.

Ska se om jag inte kan se den filmen någon kväll i veckan istället. Men det är inte samma sak.

I morgon ska jag och Louise till E-tuna. (Jag ska egentligen inte köpa något alls. Har ett annat köp på G. Ni närmsta vänner vet ju vad det är. På tisdag ska vi träffa säljare och hyresvärdar/mäklare/whatever de vill kallas. Och när köpet sedan är klart kan jag prata mer om det.) Men jag behöver ett par nyare vårstövlar. Björn skrattade när jag sa det. Jag tror han skrattar än, om jag känner honom rätt. Men jag behöver faktiskt det. Så det så. Mina stövlar jag haft hela vintern har släppt i sulan och jag skulle behöva lämna in dom, men sådant blir ju aldrig av. Har tre par stövlar som ska klackas om. Och dessa som behöver lagas. Jag ska lämna in dom, någon dag... Men det är änså tyngre vinterstövlar, och det vill jag inte ha. Så snart snön smält från gångbanorna kan man ju faktiskt klä sig vårigare. Halva vintern har jag haft min Graningekängor, de med infällbara halkskydd under. Snajdigt med klänning och grövsta kängorna och raggsockor. Hoho.

Kanske ska köpa lite nya träningskläder också. Vårruset den 3 juni och veckan därpå TjejVättern. Ska bli så kul, om jag bara kunde komma igång och träna också. Jag trodde att jag fick benhinneinflammation av löpningen sist. Men det brukar inte komma från en dag till en annan, och mycket riktigt, nu har det släppt. Så det var bara ren och skär träningsvärk. Skönt det, benhinneinflammation tar ju månader för mig att bli av med. Bara längtar tills det blir ljusare på kvällarna, så man kan se vad man gör ute, ta våriga promenader och kanske en och annan löptur på elljusspåret.

Det kändes inget kul att gå upp i morse. Elis sa till mig: "Jag vill inte att du ska åka. Du åker alltid ifrån mig!". Killarna jagar upp varandra när jag ska åka, Elis blir skitledsen och Alvin tar efter. Det är hundra hejdåpussar och hejdåkramar och löften om att inte vara borta länge. Och så de gulligaste små lurviga huvudena som nätt och jämnt når upp till fönstret, sömniga vinkar och ledsna ansikten. Och så hem ett par timmar, pussa, mysa, bråka, skälla och så tillbaka igen. Ännu ett avsked som de blir så ledsna över.

Nu är det hög time för mig att diska muggen, släcka och låsa. Det har varit lungt här, sånär som på massa signaler i fel telefon. Svårt att göra något åt när det är låsta dörrar mellan mig och den luren.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0