Vovvepromenad.

Dags för en kvällspromenad. Ska bli skönt. Även fast jag varit ledig idag är jag trött. I morgon väntar en lång dag. 07-20, utan rast. Känns tungt, men ibland blir dagarna så när oförutsätta saker ska utföras. Det är tur att jag är flexiblel.

Idag var jag, barnen, Maria och Emil hos Cicci, barnen lekte och det var kul att träffa Cicci och Maria. Inte så ofta vi ses nu för tiden.

Senare på eftermiddagen skrev vi kontrakt på en sommarstuga, det har varit påtänkt sedan i höstas men av olika anledningar inte blivit av förrän nu. Själva tomten är igenväxt och husen är i princip bara ruckel. Så det finns lite att göra.

Nu ska jag ge mig ut med Sonya. Det är konstigt att hon alltid förstår när det är dags att ge sig ut, hon måste känna det på sig. Eller se tecken på att jag avancerar mot dörren men ständigt fastnar vid olika saker som gör att promenaden får vänta.

Just nu är det så förbaskat äckligt att ge sig ut, och jag skäms onekligen över att tillhöra "hundägar"-kategorin. En enda gång för några år sedan lämnade jag en bajs, då jag bara hade en påse med. Och jag lovar, jag kände mig riktigt kriminell och väntade hela tiden att någon skulle komma efter och vråla åt mig att plocka upp efter min äckliga hund. Och JA! Jag tog senare bilen (eller om det var cykeln...?) och plockade upp bajset. Men jag fattar inte att folk inte kan plocka upp. Jag menar, det jobbiga i att ha hund ligger väl knappast i just bajsplockandet..? Det jobbiga är ju de gångerna de är sjuka. Eller har ätit något olämpligt och sedan sprutmålar både golv och tapet bara för att de skiter lodrätt och inte vågrätt. Eller de hundmänniskorna kanske struntar skiter (hehe) i sådant också?

Jag låter inte ens Sonya gå där jag vet att det är mycket oplockad skit. Bara för att jag är rädd att någon ska tro att jag låter henne skita fritt. Hon får gå nära mig och inte så mycket som nosa på de fläckarna.

Jag vet speciellt en grabb här i stan, som har en pitbull/amstaff/tattargatukorsning som han aldrig skulle plocka upp efter. I know him. Har gått i samma pararellklass. Har ett flertal sett honom spela helt oförstående när hans jycke skiter utanför GB. Noll reaktion liksom. Om jag vore lite modigare skulle jag plocka en full påse hundskit och trycka in i hans brevinkast. Alternativt posta till honom. Tyvärr är jag den fredliga och inte alls speciellt modiga typen. Vore jag det kunde jag ju faktiskt be honom plocka upp när jag såg honom, men jag vet som sagt vem det är, och det är ingen jag vill säga sådant till. Av ren självbevarelsedrift.


Kommentarer
Postat av: ÄLIN

Ja han är ingen man vill ha otalt med... :S

2010-03-30 @ 22:07:34
URL: http://kattenmusentiotusen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0