Vattkoppor igen.

Nu är det Alvins tur att drabbas. Plutten. Han har så hemskt många blåsor, Elis blåsor kunde man räkna. Alvins får man ingen överblick över. Dessutom har en del blivit infekterade, svullet, rött och ömt så han knappt kan stå. Tycker så synd om honom, och han somnade inte förrän ett i natt. Och sover fortfarande, när Elis vaknade vd sju följde jag med honom in och satte på en film. Så Alvin fick sova.

Lite kaffe och datatime och jag har det riktigt bra. Elis och jag åkte upp på stan efter maten igår, hyrde film åt oss och köpte lördagsgodis och handlade åt mormor. Elis var så mallig över att få följa med trots att det var sent på kvällen. Duffel och handväska hade han, och han hade sin plånbok och telefon där i. "Precis som du, mamma!"

Jag fick ägna först hela dagen åt Alvin, sedan kvällen åt Elis. Bättre dag kunde jag inte ha. Idag ska jag till ishallen och fota, ett uppdrag inplanerad sedan länge. Det ska bli spännande, jag har aldrig fotat i en ishall för så jag laddar med 27-75 mm och extern blixt. Och nyladdade batterier, allt för att undvika att kylan kör slut på batterierna. Sedan får vi se vad som blir. Hoppas på bra bilder.  

Nu ska jag ta lite mer kaffe och sedan slösurfa lite.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0