Varm choklad.

Jag & Elis sitter vid tv´n och dricker varm choklad och kaffe, och äter mandarin och äpple. Ser på barnprogram och bara myser. Riktigt skönt. Alvin sover gärna längre på morgonen, så han och Björn lurar fortfarande.

Nu vaknade Alvin, och det första Elis säger är: Oh Alvin, jag tycker om dig! Vill du ha ett äpple av mig? Du får ett! Alvin törs knappt ta emot, gångerna Elis är sådär givmild är lätträknade, och ofta finns det en baktanke bakom att bjuda. Sedan säger Elis: Du får lite varm choklad av mig! Här, lyft här och upp mot munnen. Jag tror inte Alvin var så sugen på choklad när han inte ens gnuggat sömnen ur ögonen. Men antingen törs han inte säga ifrån, eller så passar han på att utnyttja Elis givmildhet. Sedan frågar Elis. Vill du se på Rorri Alvin? Alvin tittar på mig. Sedan på Elis. Sedan på filmen. Och tror det är något dumt skämt. Elis har nog aldrig valt Alvins favoritfilm åt Alvin. Efter en lååånga väntan svarar Alvin tveksamt Jaaaaa..?. Okey mamma, säger Elis, sätt i filmen!

Så nu ser vi Rorri. Alvin ville inte ha en egen mugg choklad utan de ska dela på den Elis bjuder ur. Och jag funderar på vad som tagit åt Elis och hur många minuter det kommer hålla i sig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0