Vabbisch.

Idag är jag vabbandes. Första gången sedan förra våren tror jag. Är mästare på att ta ut komp, men har insett att det är jäkligt dumt att slösa mina injobbade timmar på det. När jag faktiskt får betalt för att vara hemma och killarna är sjuka.

Men så sjuka är dom, eller Alvin, ju inte. Mest smittande. Men han är pigg som en liten kanin och hittar bara på massa bus och hyss. Elis far mellan golv och tak och fick vara ute en timme själv idag, Alvin vägrar att gå ut.

Jag har faktiskt hunnit mycket, om jag ser till hur barnen härjat. Dammsugit och moppat, bakad blåbärskaka, städat ur dataskåpet och sorterat alla pappershögar. Nu ska jag sätta mig med lite foton tänkte jag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0