Morgonstund...

Usch, halv sex var i tidigaste laget. Men Elis är febrig, eller var. Ha har inte saget ett ljud, men sovit lite oroligt och legat och klappat på mig. Han är så go. Han och Alvin vaknade samtidigt vid ett, och båda hade kisssat i sängen. Och den som bäddat (Björn) hade inte lagt något skydd under lakarnen, så båda madrasserna var plaskvåta. Så jag har tvättat sängkläder och gnott madrasser, sorterat tvätt, plockat leksaker, etc. Vardagsavkoppling ;-).

Elis fick vara hemma från dagis igår, han hostar så. Och igår EM fick han feber, när jag hämtade honom från pappa och mamma kaskadspydde han tre gånger i bilen. Fast det blev lite väl mycket bus när jag hämtade honom, han hade haft det lungt hos mormor och morfar medan jag jobbade, och när jag och Alvin kom så drogs tempot upp. Inga spyor i bilen tack och lov, men hela bilstolen så klädseln är i tvätten. Och bilstolen i duschen. Tänk så mycket skrymslen det är i en bilstol, och får man inte bort allt kräks luktar det ju uäck sedan.

Björn har sovmorgon, som vanligt. Sedan vi fick barn har han typ erbjudit sig två gånger att gå upp med dom. Jag är principfast och vägrar be honom. För då tar det hundra år innan han ens masar sig upp ur sängen, sedan ska det uffas och stånkas och suckas och letas kläder och skällas på barnen och då är jag redan klarvaken.

Jag känner mig allmänt bitter och gnällig just nu. Jag hatar verkligen renoveringslivet. Med damm och spikar och skit som sätter sig i vartenda klädesplagg. Vi har sågspån och damm överallt och Björn har lika lite ork och tid som jag. Jag har all markservice här hemma, Björn fixar mat till barnen och sig när jag jobbar, och ibland slänger han in en tvätt om han saknar kallingar, men annars ligger allt på mig. Och det är egenvalt, helt. Då han sköter all renovering, det har aldrig varit något snack eller gnäll. Men när de inte händer något med renoveringen, när han kväll på kväll på kväll tillbringar tid med snöskottning/sandning/pelletskörning/diverse andra saker hos sin pappa, då känns det så meningslöst.

Åhhh suck.

Nu ska jag ner och ta reda på disk. Och tvätt. Och spikar som ligger överallt och dammsuga hallen då det rasar ner spån över alla kläder om man rör sig i trappan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0