Bo-mässa.

Ja, där var vi idag. Förvånandsvärt mycket folk! Sedan en liten utflykt till ett sommarstugeområde. Och tidigare på dagen second hand i både Malmköping och Flen. Loppisarna resulterade i tre kockums produkter. En väldigt stor skål, en mindre, (båda runda) och en liten fyrkantig skål också.

Elis har varit var mosig och hostig, inte ens bradbilarna utanför GBhallen kunde locka honom. Just nu är pojkarna nyduschade, och sitter med lite lördagsgodis och varsin liten skål med ostbågar. Humöret på topp hos båda, även om de är rätt trötta. När de har somnat ska jag ta en vovvepromenad, sedan duscha och efter det BECK som Elis och jag hyrde.

Jag var i nyöppnade sportaffären igår, och köpte ett par mysbyxor åt mig, ett par åt Elis samt ett par löparbrallor åt mig. Sedan fick jag även löfte om att få köpa en större leksak i gamla affären, även fast de inte ska sälja leksaker längre. De är alltid så trevliga. Men vi hör nog till skaran med bra kunder, jag köper ofta kläder åt barnen, och födelsedagspresenter och sådant.

Undrar om Björn läser min blogg? Jag får ångra morgonens gnällinlägg. För medan jag roade mig på loppis hade han monterat ihop den rena barnstolen samt hunnit isolera nästan en hel vägg. Nu går det framåt igen, härligt!

Jag är så löjligt mätt just nu. Ica´s färdiga färska potatisgratäng, kotlett, alldeles för onyttig bearnaisesås samt två smuttar vitt. Det var fint det. Och sommargrönsaker till det, rädisor, saltgurka, knipplök, avocado och allt det vanliga tomat-gurka-paprika som barnen gillar. Åhh vad gott det var. Marängsviss till efterrätt och Alvni slickade som vanligt skålarna. Han älskar maränger. Choklad. Och grädde. Elis vill mest ha strössel. Och maränger.

Dagen känns helbra, kostmässigt var det väl ett bakslag men vad sjutton, någon dag i veckan måste få vara lite extra.

Nu ska jag engagera mig i BOLT med barnen.

Ha en finfin kväll ni andra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0