Skitbil.

Igår genomled jag hela dagen med pickupen. Jag hatar den. Just nu är det kapell på, och det innebär att man inte ser ett skvatt bakåt när man kör. Det går inte att öppna luckorna för att packa i/ur utan att de smäller igen i skallen på en. Att packa in två barn med tillhörande barnstolar i innebär att man inte kan lägga i femmans växel för växelspaken slår i barnstolen som står närmst.

Björn kunde absolut inte ha pickupen idag, för han skulle skjutsa en besökare på lunchen. Hela vägen från hans jobb till något lunch-hak inne i stan. "Jag tänker inte åka pickup med en besökare".

När vi precis hade köpt Saaben ville jag ta den ner på stan och handla. Då fick inte jag åka Saab, för "den som har barnen får ha fina bilen, den som åker utan barn får ta pickupen". Björns egna ord och regler. Men det gäller visst inte när man har besökare på jobbet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0