Nordea i ett nötskal.

 
 
Tillfällig teknisk störning

För närvarande kan det vara svårt att använda vissa delar av Internetbanken. Vi arbetar med att lösa problemet och beklagar störningen.



I LOVE NORDEA.

NOT.

För övrigt. Dagsformen är kass. Hur kan man ärligt ha huvudvärk i nästan en vecka i sträck? Vad är det för fel med min skalle? Hela förbannade semestern blir ju förstörd. I morse vaknade jag och och tänkte direkt "Nej, jävlar... Jag vaknar med migrän, hur ska dagen sluta?". Nu tog jag en en Alvedon Forte och en Ibumetin, det kan inte vara nyttigt att knapra migräntabletter som godis så jag avstod den sorten. Sedan fixade jag frulle åt barnen, kaffe åt mig och sedan har de fått se på film sedan nio i morse. Nyss började jag känna att illamåendet börjar försvinna, även om huvudvärken är kvar. Så, fram med datorn och in med räkningarna. Trodde jag, Nordeas hemsida funkade inte. Huvudvärken får jag väl stå ut med, det har varit mitt standardtillstånd de senaste dagarna. Men illamående och kräkreflexerna klarar jag mig utan, och de var de som fanns när jag vaknade i morse.

Björns semester skulle egentligen börja idag. Men med hans feomenala jobb så fick han jobba igen för den dagen han var ledig i torsdags när jag låg däckad. Halvt på eget initiativ dock, han hade massor att göra innan resan till Bern. Från början skulle resan bara vara ett drygt dygn. Åka tisdag förmiddag, och komma hem onsdag kväll. Jag blir så grinig när han får åka på resor med kort varsel, speciellt när det liksom planeras in på hans semester. Så han försäkrade mig om att det bara skulle bli tis-ons. Nu blev det inte så, för de behövde med tid i Bern. Så han ska åka tisdag morgon, vara i Bern hela onsdagen och komma hem på torsdag kväll. Och dessutom jobba idag. En hel jäkla jobbvecka till gick åt för hans resa som bara skulle ta ett dygn.

Och visst skrev jag om den där veckan han inte kunde få besked om han skulle åka eller inte? Jag var irriterad över att han inte kunde få besked om när de skulle åka, eftersom jag jobbar kvällar och behöver lägga in om ledighet. Men han kan inte förstå att jag tycker att det är kort varsel bara veckor innan. I hans värld är det gott om tid att hinna planera resa och sådant en vecka innan avfärd. Men inte för mig, om jag ska hinna se till att bli ledig de kvällarna. Sista beskedet till mig var att han nu skulle åka den 9:e augusti, efter att jag tjatat om att få veta det i en vecka. Så jag kudne lägga in om ledigt två kvällar den veckan. Vilket jag glömt, tur i oturern. För i torsdags informerade Björn mig om att hans resepartner inte kude den veckan ""av familjära problem". Tur att jag inte hunnit lägga in min ledighet då. 

Jag lovar, ska det hålla på såhär med alla förbannade resor som skjuts och ombokas så kommer Björn också få "familjära problem". Stora sådana. 

Tur att han i alla fall tjänar bra där han jobbar. Det väger ju upp lite trassel i alla fall.

Nä, nu tror jag bestämt att alvin drog ut. I pyamas. Jäkla unge! Måste jaga!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0